Hennnessey Venom GT: Pretiahnutý Lotus Exige na amerických steroidoch


U prvých dvoch áut si niektorí novinári napriek enormnej sile sťažovali na nie celkom stopercentné zladenie komponentov a funkčnosť auta ako celku. Uvidíme, ako to bude s týmto posledným vývojovým stupňom. Sme zvedaví, či si John Hennessey so stavbou vlastného superšportu nevzal do úst príliš veľké sústo. Predsa len je to trochu iná káva, ako niekde zamontovať dve turbá.

Čísla sa medzitým nezmenili, aj tak ale stojí za to si ich zopakovať. Do predĺženého a rozšíreného hliníkového šasi Lotusu Exige Hennessey implantoval osemvalec Chevrolet LS9 s objemom 6,2 litra, pôvodom z Corvette ZR1. V základnom výkonovom stupni dosahuje výkon 725 koní pri 7 200 otáčkach vďaka mechanickému kompresoru. Dve výkonnejšie verzie majú klasické výfukové turbodúchadlá a výkon 1000, resp. 1200 k. Suchá hmotnosť pritom nepresiahne 1 220 kg, na čom má zásluhu aj kompletná karbónová karoséria. Nemusíme vám teda hovoriť, že v zrýchlení si toto auto dá Veyron ako predjedlo.

Šírka auta v oblasti náprav značne presahuje šírku kabíny darcovského Lotusu

Neradí síce porovnávame luxusný superšport legendárnej značky s rôznymi tuningovými kreáciami, niekedy to ale pomôže vytvoriť si obraz o rýchlosti auta. V teste amerického časopisu Road & Track sa Veyron dostal z nuly na 320 km/h za 24,2 sekundy. Hennessey Viper Venom 1000 bol s časom 20,3 s rýchlejší takmer o štyri sekundy. Silnejší Veyron SS s časom 22,2 s je stále pomalší. Vodič Viperu pritom mohol dať plný kotol až na štvorke, inak by ho predbehol zadok. Hennessey Venom GT v najsilnejšej verzii bude o nejakých 100 koní silnejší a o 150 kg ľahší ako upravený Viper. Naviac bude mať bonus v lepšej trakcii vzhľadom na motor v strede. Tipnete si čas? Poprosíme jeden šprintérsky test spolu s Koenigseggom Agera R a SSC Ultimate Aero.