V ako víťaz?

Zvonku vynikne hlavne nová grafika predných svetiel, kde LED pás pre denné svietenie vytvára ležaté písmeno V. Za príplatok budú k dispozícii aj pokročilejšie svetlá MFR LED. Podobný vzor môžeme vidieť aj na zadných kombinovaných LED svetlách. Ďalšou dizajnovou zmenou je mriežka chladiča. Po novom je širšia a ponúka výraznejší 3D vzor. Pri 5-dverovej verzii je pozmenený zadný nárazník. K dispozícii budú aj nové 16- a 17-palcové disky z ľahkej zliatiny. Verzii N Line pridali nové 17- a 18-palcové disky. Športovejšiu i30 po novom dostanete aj vo verzii kombi. O dynamiku sa stará benzínový 1,5 T-GDi s výkonom 117 kW (160 k) a 1,6 diesel s výkonom 100 kW (136 k). K vynovenému dizajnu pribudli aj 3 nové farby. Dark Night, Silky Bronze a Sunset Red.

Väčší a krajší displej

Aj interiér sa dočkal výrazných zmien a nových farieb Pewter Gray, Ebony Brown a Charcoal Grey. Nový 7-palcový digitálny prístrojový panel a nový 10,25-palcový dotykový LCD displej prinášajú ešte lepšie možnosti konektivity s vašim smartfónom. Od leta 2020 bude k dispozícii aj Apple CarPlay bez použitia káblu. Vôbec po prvýkrát prinesie i30 systém Bluelink. Skrz internet tak budete vedieť svoje auto zamknúť, nájsť alebo dostávať správy o jeho stave.

K už tradičným asistenčným systémom pribudli aj novinky. Systém na automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu so sledovaním vozidla pred sebou automaticky upravuje riadenie tak, aby ostalo v strede jazdného pruhu. i30 vás po novom upozorní aj na hroziacu kolíziu pri cúvaní, alebo upozornenie na pohyb vozidla pred vami. To sa hodí, ak zaspíte na semafore. Systém na sledovanie mŕtveho uhla vás odteraz dokáže zachrániť pred zrážkou aktivovaním brzdy.

Inteligentná manuálna prevodovka a mild-hyrid

Motorová ponuka je rozšírená o nový 1,5 litrový benzínový motor DPi. Ponúka 81 kW (110 k) a dodáva sa so 6-stupňovým manuálom. Motor 1,0 T-GDi, 88 kW (120k), bude odteraz k dispozícii aj s novou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Tá by sa mala objaviť aj vo vynovenom i30N. Tento motor bude možné za príplatok kombinovať s dvoma novinkami, ktoré prinesú úsporu paliva. 48-voltový mild-hybridný systém a vôbec po prvýkrát so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou  iMT. Tá odpojí motor od prevodu potom, ako vodič uvoľní plynový pedál. To umožňuje vozidlu vstúpiť do dvoch možných úrovní dojazdu v závislosti od podmienok. Pri prvej úrovni beží motor na voľnobeh. Pri druhej úrovni sa motor dočasne vypne, aby sa ušetrilo ešte viac paliva. Pre tých, ktorí dávajú prednosť automatickej prevodovke, je k dispozícii aj 48-voltový mild-hybrid so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

V ponuke motorizácii ostáva 1,6-litrový dieselový motor s dvoma výkonovými variantmi. 85 kW (115 k) s možnosťou voľby 6-stupňovej manuálnej prevodovky alebo 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky. Výkonnejšia verzia s výkonom 100 kW (136 k) sa teraz dodáva so štandardným 48 V mild-hybridným systémom. Je k dispozícii so 6-stupňovou inteligentnou manuálnou prevodovkou alebo so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

To, či by sa mala Škoda Octavia a VW Golf triasť strachom, zistíme už v druhom štvrťroku roku 2020. S tradičnou priaznivou cenovou politikou kórejskej značky sa môžeme pozerať na nového favorita triedy.

Foto/Zdroj: Hyundai