Pre spestrenie sa s tretími pretekmi sezóny 2015 organizátori rozhodli preveriť kondičku jazdcov série KartCup. Po viac než roku sa vrátili ku kedysi tradičnému a vlastne jedinému formátu pretekov, ktoré v tom čase malo zmysel označovať za vytrvalostné. V preverovaní fyzickej i psychickej kondície jazdcov sa KartCup pred štyrmi rokmi narodil. Vytrvať v káre 40 minút kedysi síce povinné nebolo, no každý tím, ktorý chcel pomýšľať na umiestnenie v prvej polovici štartového poľa nemal na výber. Každé striedanie totiž znamenalo zbytočnú stratu.

Mediálnym partnerom KartCup 2015 sa stal časopis Životný štýl a Kôň. Report z pretekov nájdete v každom vydaní, venujú mu dvojstránku.

Nezasvätenému človeku sa môže zdať 40 minútovka v motokáre ako nič mimoriadne. Veď človek len sedí, točí volantom a šliape na pedále... Kým to neskúsite sami, nemáte predstavu ako fyzicky náročné jazdiť motokárou v serióznom tempe (nie sa len prevážať po trati ako bežná verejnosť) naozaj je. Mnohým víkendovým jazdcom motokára roztrasie nie len ruky, ale celé telo. Len absolvovaním desaťminútovky. Až potom si človek uvedomí, že ostrá jazda na motokáre vyžaduje celého človeka. Telo i ducha. Ste neustále napnutí, prenášate váhu zo strany na stranu (presne opačne ako na motorke), pri brzdení sa zapierate celou váhou do sedačky (stále práca s ťažiskom) a každé kolo sa snažíte jazdiť na centimetre presne. Popri tom sa snažíte sledovať tých rýchlejších, aby ste na trati postupne zbierali desatinky ako pacman. Verejnosť na tejto trati výnimočne zajazdí lepší čas než 50 sekúnd na kolo. V pretekoch tí "najhorší" nejazdia horšie než 48,5 s. Najlepší podliezajú hranicu 47 s. To sú stále "priepastné rozdiely". V špičkovom kartingu sa jazdci naťahujú nie o desatiny, ale stotiny sekundy na kolo! Najlepšie to ilustruje výsledok pretekov. Medzi prvým a druhým tímom po celých dvoch hodinách pretekania bol v cieli rozdiel menej ako 0,5 sekundy! To sú výkony hodné majstrov.

 

Súčasťou pretekov je tombola. Každý má šancu získať zaujímavé hodnotné ceny. Matúš LORINČÍK, napríklad, ako náplasť za to, že je často na pretekoch nesie domov žene nový mixér... (vďaka partnerovi www.kamzakrasou.sk)

Na vytrvalostné preteky sa mnohí jazdci naozaj tešili. No našli sa aj takí, ktorí to síce kedysi bez problémov dávali, no teraz o sebe pochybovali. A práve to všetko dáva týmto pretekom skvelú iskru. Je to výzva, aj po tých rokoch tréningu a praxe... Ako hlása nadpis reportáže, všetci štyridsiati jazdci v 13 tímoch svoj pobyt na trati zvládli. Nik nestriedal predčasne. Ako to celé prebiehalo?

Na pretekoch KartCup netreba na olievačku čakať na Veľkú Noc. Dá sa to oficiálne jeden štvrtok v mesiaci. Miesto vody zväčša poslúži šampus... :)

Vcelku hladko. 10 minútovú kvalifikáciu do 2h pretekov vyhral tím Go Baby Go. S časom 47,172 získali na borcov z tímu GRT 0,11 s. Tretie miesto so stratou len 0,21 s získal tím HBRT.
 

Preteky priniesli niekoľko napínavých scén. Nie okamihov, ale doslova celé minúty napätia. V druhom striedaní si povinný pobyt v depe dva tímy skrátili o zanedbateľných 0,2 a 0,8 sekundy, no pravidlá sú pravidlá. A napriek tomu, že sa jednalo o tímy z predposledného a posledného miesta, trest v podobe prejazdu boxom ich neminul. Na prasknutie napätá situácia však bola na špici štartového poľa. Chalani z tímu GRT po celý čas siahali na prvé miesto, ktoré prakticky po celý čas pretekov patrilo tímu Go Baby Go. Viacero situácií počas pretekov potvrdilo staré známe, jedna vec je protivníka dobehnúť a druhá predbehnúť. Špeciálne halové motokáry pre úzku trať a pevné mantinely neprináša také možnosti predbiehania ako vonkajšie dráhy. Zhruba uprostred pretekov zvádzal skvelý boj Tomáš POLERECKÝ so skvelým mladým jazdcom z Rakúska - Christopherom STASEKOM. Teda nezvádzal, skôr vytrvalo odolával. Bývalý majster Európy v halovom kartingu bol evidentne rýchlejší než nepochybne skvelý Tomáš. No predbehnúť nedokázal.

 

Pretekov KartCup sa zúčastnil aj ďalší známy pilot. Okruhový pretekár Matej HOMOLA sa znova objavil v tíme bratov HROBOVCOV z Nitry. Tí so sebou na preteky troch jazdcov pravidelne privádzajú prekvapenie v podobe slávnych mien slovenského motoršportu. Stratu druhej pozície GRT tímu na prvých Go Baby Go špeciálne v posledných asi 15 minútach Matúš LORINČÍK precíznou jazdou postupne sťahoval. Braňo BIZUB síce patrí medzi najrýchlejších jazdcov, ktorí do haly Kart1 chodia, no Matúš bol očividne rýchlejší. Keby preteky trvali ešte ďalších 5 minút... Neslávne dopadol tím AST Presskam. Celkové 8. miesto nezodpovedá kvalitám jazdcov bratov Marcela a Tomáša LIEDLOVCOV, ani mladej no mimoriadne rýchlej Barbory PUCHEROVEJ. Žiaľ, neskoro odhalená technická závada s plynovým lankom na motokáre nedovolila týmto borcom bojovať o tretie či štvrté miesto, kam by reálne patrili. Žiaľ, aj to patrí k motoršportu, mnohí by o zrade technikou vedeli možno aj so slzami v očiach rozprávať. Čas na reparát bude koncom apríla. IV. KartCup 2015 sa 23.04. vráti ku tohtoročnej klasike. To znamená krátke, 20 minútové striedania jazdcov v dvoch samostatných pretekoch v oboch smeroch v špičkovej Kart1 Aréna v Petržalke.

foto: www.miroglasa.sk

 

KartCup 2015
priebežné poradie tímov
por. tím body 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
1 GRT 57 20 20 17                    
2 Go Baby Go 54 17 17 20                    
3 HBRT 43 15 15 13                    
4 Na Hrane 41 13 13 15                    
5 RivalCar 35 12 12 11                    
6 AXEL Racing Team 31 10 9 12                    
7 AST Presskam 30 11 10 9                    
8 KartCup Team 22 7 8 7                    
9 Steps Nitra 21   11 10                    
10 ADE Performance 17 7 6 4                    
10 SISU 15 4 5 6                    
12 Wrong Way 15   7 8                    
13 Ferratum Racing 9 9                        
14 Scuderia Žilina 9   4 5                    
15 Ladies 8 8                        
16 Karting Arena Team 5 5