Seat Leon Cupra je výkonným modelom španielskej automobilky, ktorý dlhé roky vedie súboj s „ostrými“ predokolkami na okruhu Nürburgring. Prichádza však model Seat Leon Cupra s prívlastkom R. Bude doposiaľ najvýkonnejší? Áno aj nie. Jednu Cupru s rovnakým výkonom sme tu už mali, aj keď išlo o limitovanú edíciu. Tento model má tiež mať obmedzený počet kusov.

Nový Seat Leon Cupra R bude mať výstavnú premiéru na autosalóne vo Frankfurte. Seat si však novinku cení a neplánuje z nej vyrobiť veľa kusov. Obmedzená výroba bude počítať len so 799 kusmi vozidiel, ktoré budú k dispozícii s manuálnou, alebo DSG prevodovkou.

Predchodca už mal 310 koní

Predchádzajúca generácia Cupry už mala k dispozícii aj verziu s výkonom 228 kW (310 k), teda toľko, čo ponúkne táto novinka. Išlo tiež o obmedzenú sériu 310 Limited Edition, ktorá bola vo výrobe len rok. Seat najprv plánoval vyrobiť dokonca len 100 kusov, avšak na rôznych trhoch boli k dispozícii aj iné verzie 310-koňovej „strojovne“. Okrem zvýšeného výkonu pribudli znaky 310, maximálna rýchlosť vrcholila na hodnote 259 km/h. Na palubnej doske ste mali aj poradové číslo kúsku.

Najvýkonnejší Seat historicky to je aj nie je. Dnes je však nepochybne najvýkonnejší Seat v ponuke.

Zaujímavosťou je rozdelenie výkonu podľa typu prevodovky. Preplňovaný dvojliter ponúkne s „manuálom“ maximálnym výkonom 228 kW (310 k), verzie s DSG prevodovkou si však budú musieť vystačiť „len“ s 221 kW (300 k). Toľko má aj súčasná Cupra. Ak teda chcete niečo navyše, budete musieť stláčať spojku a „kvaltovať“.

Seat Leon Cupra R ponúkne 310 koní len s manuálnou prevodovkou.

Seat Leon Cupra R bude tiež odlíšený niektorými detailmi z karbónu, ako napríklad niektoré časti predného a zadné spojlera alebo zadného difúzora. Na výber budú 3 exteriérové farby: Midnight Black, Pyrenees Grey a exkluzívna Matte Grey.

Automobil pôsobí exkluzívne obzvlášť v tejto farebnej kombinácii.

K dispozícii bude aj adaptívne pruženie DCC, upravená predná náprava alebo športový brzdový systém Brembo. Konštruktéri upravili tiež výfukový systém. V interiéri nájdete niektoré diely z uhlíkových vlákien, alebo volant čalúnený do Alcantary. Všetky detaily predstavia na autosalóne vo Frankfurte. Aktuálne dostupná Cupra pritom zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy. Koľko bude novinka stáť, to ešte nevieme, avšak základná Cupra s manuálnou prevodovkou začína na 30 360 eur. Tu to bude, samozrejme, o niečo viac aj s prihliadnutím na obmedzenú výrobu. Zatiaľ nie je isté, či sa tento model dostane aj do slovenských cenníkov.