Nikto nechce platiť viac za nové auta. Od októbra 2012 musíme pri prvom prihlásení auta na Slovensku platiť registračný poplatok. Veľa ľudí na to nadáva a tak páni poslanci vymysleli, že poplatok od februára 2017 znížia. Poviete si, konečne niečo zlepšili. Ale má to háčik, pripravovaná novela síce zníži registračný poplatok pre väčšinu áut (tri najvýkonnejšie kategórie budú mať vyšší poplatok), no budeme ho platiť nielen pri prvom prihlásení, ale pri každej zmene majiteľa!

Registračný poplatok je bič na strednú triedu. Ak si nasporíte napríklad na Ford Mustang s V8, tak pri prihlasovaní zaplatíte vyše 14% z jeho ceny!

Výkon motora [kW] Sadzba poplatku
[eur]
nad do
 80 vrátane 33
80 86 vrátane 53
86 92 vrátane 77
92 98 vrátane 106
98 104 vrátane 141
104 110 vrátane 181
110 121 vrátane 250
121 132 vrátane 360
132 143 vrátane 497
143 154 vrátane 667
154 165 vrátane 873
165 176 vrátane 1122
176 202 vrátane 1655
202 228 vrátane 2711
228 254 vrátane 4249
254 a viac 6308

Ministerstvo sa oháňa tým, že ide vlastne o spoplatnenie luxusu. No ak sa pozrieme na registračný poplatok bližšie, zistíme, že je to opäť bič na strednú triedu. Pozrime sa na jeho výšku relatívne k cene nového auta, pri drahých luxusných a športových autách ako Ferrari, Pagani, či Lamborghini je to len zlomok z ceny, ale pri cenovo dostupných autách s vyšším výkonom to môže byť aj vyše 10% z predajnej ceny! Ktoré autá sa „poďakujú“ novému registračnému poplatku?

Japonské žihadlá

Z krajiny vychádzajúceho slnka sa u nás predáva hneď niekoľko zaujímavých mašín. Taký Nissan 370Z je na trhu už nejaký ten rok, no stále má čo ponúknuť. Ďalším adeptom je Subaru WRX STi, auto s koreňmi v rally a permanentným pohonom všetkých kolies. Bokom nebude ani nová Honda Civic Type-R, rýchly a praktický hot-hatch. Za tieto autá od februára budete pri prihlásení platiť o poznanie viac!

Auto Výkon [kw/k] Cena od [eur]

Reg. poplatok

od 1.2.2017 [eur]

Podiel reg. poplatku

na cene [%]

Nissan 370Z 241 / 328 36 600 4249 11,61
Subaru WRX Sti 221 / 300 41 450 2711 6,54
Honda Civic Type-R 228 / 310 32 390 2711 8,37

Bavorské slimáky

Ani BMW sa zvýšené poplatky nevyhnú, na mysli máme 3,0 litrový TwinPower turbo motor, ktorý montujú hneď do niekoľkých zaujímavých áut. Také BMW radu 2, 3 alebo 4 by sa mali vyznačovať športovým charakterom a to so 4-valcom ťažko dosiahnete. Ak siahnete po 6-valci, tak vám zase klepne po peňaženke registračný poplatok, v prípade BMW 240i je to takmer 10% z ceny auta.

Auto Výkon [kw/k] Cena od [eur]

Reg. poplatok

od 1.2.2017 [eur]

Podiel reg. poplatku

na cene [%]

BMW 240i 250 / 340 46 250 4249 9,19
BMW 340i 240 / 326 49 100 4249 8,65
BMW 440i 240 / 326 50 800 4249 8,36

Talianska ofenzíva

Alfa Romeo zožala veľa pozornosti, keď svetu povedala o Alfe Romeo Giulia QV. Sedan, ktorý v útrobách skrýva srdce Ferrari a emócie typické pre Taliansko. Označujú ho ako M3 killer, teda zabijaka bavorskej legendy, no veľmi ľahko sa môže stať, že na Slovensku zabije Alfu Romeo Giulia QV niečo iné, vyšší registračný poplatok.

Za prihlásenie Alfa Romeo Giulia QV zaplatíte 6308 eur

Auto Výkon [kw/k] Cena od [eur]

Reg. poplatok

od 1.2.2017 [eur]

Podiel reg. poplatku

na cene [%]

Alfa Romeo Giulia QV 375 / 510 75 900 6308 8,31

Najdostupnejší V8

Ford konečne po 50 rokoch začal oficiálne predávať nový Mustang aj v Európe. Automobilka veľmi pekne prekvapila cenou, kedy z Mustanga urobila najdostupnejší V8 na trhu. Krásne auto a veľa koní za rozumné peniaze, to je najväčší nepriateľ registračného poplatku. Ani Ford Mustang sa mu nevyhne a to v najvyššej sadzbe.

Ford Mustang je síce najdostupnejší V8 ale registračný poplatok je vyše 14% z ceny

Auto Výkon [kw/k] Cena od [eur]

Reg. poplatok

od 1.2.2017 [eur]

Podiel reg. poplatku

na cene [%]

Ford Mustang GT 310 / 422 43 990 6308 14,34

Európske hot-hatche

Hot-hatch v sebe spája zdanlivo nespojiteľné, rýchle šoférske auto, s ktorým sa vyblbnete na okreskách alebo okruhu, s praktickým autom na každý deň. Z Európy pochádza hneď niekoľko zaujímavých áut. Áno, sú pekne rýchle a hodné zvýšeného registračného poplatku. Ak máte zálusk napríklad na Mercedes-AMG A45, Audi S3, VW Golf R, Seat Leon Cupra, zaplatíte pri prihlásení viac. Ak sem zaradíme aj Ford Focus RS, tak registračný poplatok ho doslova zabíja, vyše 16% z ceny auta je skutočne sila!

Aj Mercedes AMG A45 padol do najvyššej sadzby registračného poplatku

Auto Výkon [kw/k] Cena od [eur]

Reg. poplatok

od 1.2.2017 [eur]

Podiel reg. poplatku

na cene [%]

Audi S3 228 / 310 43 980 2711 6,16
Mercedes-AMG A45 280 / 381 51 780 6308 12,18
Seat Leon Cupra 290 213 / 290 29 790 2711 9,10
VW Golf R 221 / 300 37 760 2711 7,18
Ford Focus RS 257 / 350 37 990 6308 16,60
Opel Astra OPC 206 / 280 25 590 2711 10,59

Najhoršie je na tom Ford Focus RS, v jeho prípade tvorí registračný poplatok vyše 16%!

Zdroj: sme.sk

POPLACH! ZMENY V AUTODANI ZAÚTOČIA NA VÝKONNÉ AUTÁ! EŠTE NIE JE NESKORO...

POPLACH! ZMENY V AUTODANI ZAÚTOČIA NA ...

Ministerstvo financií SR, s ministrom Kažimírom pripravuje v daniach zmeny. Nielen v registračných poplatkoch áut. ...

14. 07. 2016
POPLACH! NÁVRH REGISTRAČNEJ DANE 2017 JE PODRAZ NA SKORO VŠETKÝCH VODIČOV!

POPLACH! NÁVRH REGISTRAČNEJ DANE 2017 JE ...

Pred dvoma týždňami obletela slovenský motoristický svet šokujúca správa, ktorá na TopSpeed.sk prvýkrát v histórii ...

27. 07. 2016