Inžinieri údajne najskôr vyvinuli model Quadrifoglio a až následne bežné motorizácie. Aj dieselová verzia s výkonom 180 koní sa zdá byť mimoriadne obratná a hravá. Riadenie je ostré a Alfa ihneď reaguje na požiadavky o zmenu smeru jazdy.

Na pár minút som sa posadil aj do vrcholnej verzie Quadrifoglio. Tá dostala turbomotor 2,9 V6 s výkonom 510 koní a 600 Nm. Na stovku zrýchli za 3,9 sekundy a na spomalenie 100 - 0 km/h potrebuje len 32 metrov! Suchá hmotnosť najvýkonnejšej verzie je 1524 kg.

A aká je teda Alfa Romeo Giulia? Z prvých dojmov veľmi vydarená a najmä zameraná na vodiča. Má výborný posed, športový podvozok, ostré riadenie a relatívne nízku hmotnosť! Giulia chce v oblasti jazdného zážitku poraziť BMW 3 a má na to veľmi dobre našliapnuté. Na podvozku nájdeme dvojité lichobežníkové zavesenie vpredu a viacprvok vzadu. Bežné verzie majú klasické pruženie (adaptívny podvozok len pre QV). Podvozok je naladený skôr na športovú nôtu, ale rozhodne z vás nevytrasie dušu ani na nízkoprofilových pneumatikách. Prvé jazdné dojmy s verziami 2,2 Multijet 180k a Quadrifoglio si pozrite vo videu. V priebehu roka prinesieme určite aj plnohodnotný test.

Cenník modelov Alfa Romeo Giulia platný na Slovensku.

Alfa Romeo Giulia QV

rok výroby 2016

Motor:

dvoma turbodúchadlami prepĺňaný zážihový vidlicový šesťvalec, uložený vpredu pozdĺžne s medzichladičom vzduchu, objem 2 891 cm3, vŕtanie x zdvih – 86,5 mm x 85 mm, kompresný pomer – 9,3:1, priame vstrekovanie paliva, max. výkon 375 kW (510 k) / 6500 ot, max. krútiaci moment 600 Nm / 2 500 ot, litrový výkon - 129,3 kW / l ( 175,9 k/l). Emisná norma Euro VI.

Pohon:

suchá trecia spojka, mechanická 6-stupňová prevodovka, pohon zadných kolies

Podvozok:

nezávislé zavesenie všetkých kolies, vpredu dvojité lichobežníkové ramená, vzadu viacprvkový záves, skrutné stabilizátory, kotúčové brzdy, hrebeňové riadenie s elektrickým posiľňovačom, systémy ABS, TC - protiprekĺz, VDC-stabilizačný systém, DST - dynamic steering torque, ESP, AEB, FCW, BS, LDW.

Kolesá:

ľahkozliatinové disky, rozmery diskov - vpredu - 8,5J x 19", vzadu 10J x 19", rozmery pneumatík – vpredu 245/35 R19, vzadu 285/30 R19.

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4639 x 2024 x 1426 mm, rázvor - 2820 mm, objem kufra - 480 l, pohotovostná hmotnosť - 1 580 kg,, výkonová hmotnosť – 4,21 kg / kW, objem palivovej nádrže – 58 l kombinovaná spotreba – 8,5 l/100 km,

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 307 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h – 3,9 s.

Cena:

základný model - 75 900 €

Alfa Romeo Giulia 2,2 Multijet 180 k

rok výroby 2016

Motor:

turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek turbíny prepĺňaný vznetový radový štvorvalec vpredu naprieč s medzichladičom vzduchu, objem 2 143 cm3, vŕtanie x zdvih - 83 x 99 mm, kompresný pomer - 15,5:1, priame vstrekovanie Multijet, max. Výkon 132,4 kW (180 k) / 3 750 ot, max. krútiaci moment 380 Nm / 1 500 ot, litrový výkon - 60,2 kW / l ( 81,85 k/l), Emisná norma Euro VI.

Pohon:

suchá trecia spojka, mechanická 6-stupňová prevodovka, pohon zadných kolies.

Podvozok:

nezávislé zavesenie všetkých kolies, vpredu dvojité lichobežníkové ramená, vzadu viacprvkový záves, skrutné stabilizátory, kotúčové brzdy, hrebeňové riadenie s elektrickým posiľňovačom, systémy ABS, TC - protiprekĺz, VDC-stabilizačný systém, DST - dynamic steering torque, ESP, AEB, FCW, BS, LDW.

Kolesá:

ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 7,5 x 17", rozmery pneumatík - 225/50 R17.

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4643 x 2024 x 1436 mm,rázvor - 2820 mm, objem kufra - 480 l, pohotovostná hmotnosť - 1 355 kg, výkonová hmotnosť - 10,23 kg / kW, objem palivovej nádrže – 52 l, kombinovaná spotreba - 4,2 l/100 km,

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 230 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h – 7,2 s.

Cena:

základný model – 36 600 €