Za príplatok vám Lada dodá Kalinu Sport aj s ochranným rámom podľa špecifikácie pre ruské amatérske preteky.

Interiér bude zrejme tiež kopírovať Grantu Sport

Znalcov Lady neprekvapí, že Kalina Sport využíva rovnakú techniku ako sesterský sedan Granta Sport, ktorý predstavili pred dvoma rokmi. Mala byť odkazom na okruhovú verziu, s ktorou sa Lada zúčastňuje aj seriálu WTCC. Kalina teda pod kapotou ukrýva atmosférický štvorvalec s objemom 1,6 litra vyladený na 88 kW (120 k). Motor pracuje s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou a malá Lada s ním zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,5 s. Na rozdiel od Granty, však bude Kalina Sport k dispozícii aj v silnejšej verzii. Poháňať ju bude rovnaký motor, no tento raz s výkonom 103 kW (140 k). To už stačí na zrýchlenie na 100 km/h za 8,5 s maximálku tesne cez 200 km/h. Okrem navýšenia výkonu dostala Kalina Sport aj nové nárazníky, výduchy na kapote a menšiu svetlú výšku.


Je nepravdepodobné, že o „ostrú“ Kalinu bude záujem aj na inom ako Ruskom trhu. Jednak kvôli silnej konkurencii, ale aj preto, že automobilka ohlásila iba 500 kusovú sériu a tú obrovská krajina celkom isto zhltne. Cena začína na 749 000 rubľoch, čo je približne 14 830 Eur. Osobne si neviem predstaviť, že by som si za tie peniaze kúpil Ladu. Najmä ak sa za podobný obnos dá kúpiť moderné auto s podobným výkonom aj s lepšími jazdnými vlastnosťami. A to ani nehovorím o skutočných hot hatchoch, ktoré sú síce drahšie, ale ponúknu viac výkonu. No zaujímavosťou je, že za príplatok vám Lada dodá Kalinu Sport aj s ochranným rámom podľa špecifikácie pre ruské amatérske preteky.

Lada Granta Sport

Lada Granta WTCC