Pri supercars od Lamborghini sme si zvykli na silné atmosférické V10 a V12. Lenže Taliani už viac nebudú vyrábať iba brutálne športiaky, rozhodli sa, že sa vrátia do terénu. Prečo píšem vrátia? To je jednoduché, Lamborghini Urus nebude prvým autom značky, ktoré bude doma aj mimo cesty. Skôr narodení si pamätajú na offroad Lamborghini LM002.

Aj Lamborghini ide cestou turba, do SUV Urus budú montovať 4,0 l twin-turbo V8, aby dosiahli viac krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

Vráťme sa k Urusu, vedenie automobilky rozhodlo, že do auta nedajú ani V10, ani V12. Pod kapotou nového SUV nájdeme 4,0 litrový twin-turbo V8. Nejde o žiadne znižovanie exkluzivity značky ani zdieľanie motora inej koncernovej automobilky. Dôvod je pragmatický, hoci majitelia Lamborghini Urus s veľkou pravdepodobnosťou nikdy nezoberú mimo asfaltovej cesty, fabrika chce, aby terén nebol pre Urus problém. Musí mať dostatok krútiaceho momentu v nízkych otáčkach a pohon všetkých kolies.

Pod kapotou Lamborghini Urus bude 4,0 l twin-turbo V8

Pohonnú jednotku vytvoria špeciálne pre Lamborghini Urus. Šéf spoločnosti Stephan Winkelmann hovorí: „Motor nebude používať nikto iný, len Lamborghini. Aby sme boli najsilnejší v triede, musíme mať niečo špeciálne pre našu značku.“ Automobilka chce spraviť Urus exkluzívnym SUV, rozmýšľajú nad verziu plug-in hybrid, SuperVeloce, ale aj nad luxusne zameranou edíciou.

Lamborghini bude vyrábať v novej továrni blízko Sant´Agata Bolognese. Predpokladajú, že ročne predajú približne 3000 áut. Produkčná verzia Lamborghini Urus bude evolúciou konceptu, ktorý už poznáme a prví zákazníci sa k autám dostanú v roku 2018. Cena by mala byť porovnateľná s Lamborghini Huracan, teda si 250 000 eur.