Lexus predstavil CT 200h na autosalóne v Ženeve v marci 2010. Začali ho predávať koncom roka 2010 a po troch rokoch produkcie sa rozhodli, že ho treba omladiť. Modernizáciu sa snažia CT 200h priblížiť dizajn súčasnej modelovej rade značky, ktorú poznáme napríklad z Lexusu IS. Fabrika modernizovala CT 200h na pohodlnejší, kultivovanejší a šetrnejší k životnému prostrediu.

Lexus omladil CT 200h, teraz je pohodlnejší, kultivovanejší a šetrnejší k životnému prostrediu. Vyprodukuje iba 82 g/km CO2, čo je najmenej v triede!

Dizajnéri pripravili pre CT 200h nový predný nárazník, kde najviac zmenili tvar masky chladiča. Pomocou „vretenovitej“ masky, typickej pre súčasné Lexusy, dodali nárazníku výrazný trojrozmerný tvar. Vzdialenejšími spodnými rohmi umocnili nízky predný profil a široký rozchod vozidla. Zadný nárazník osviežili vodorovnejším tvarom a krytmi odrazových skiel v tvare L. Pre omladený CT 200h navrhli nový, 10-lúčový dizajn 16 a 17 palcových diskov. Športovejšiemu vzhľadu pomohli anténou v tvare žraločej plutvy. Lexus ponúkne nový CT 200h v 11 farbách, vrátane novej červenej. Lak pokryje vrchnou vrstvou so schopnosťou automatickej obnovy, odolnou proti poškriabaniu.

Lexus CT 200h modelový rok 2014

Lexus priniesol do interiéru volant s priemerom 370 mm z modelového radu IS. Do prístrojovej dosky implementovali 4,2 palcový TFT displej s ovládaním na volante. TFT displej použili aj pre multimediálny systém, ktorý vodič ovláda pomocou druhej generácie ovládača Remote Touch Interface. Pohrali sa aj s kvalitou audio systému, kde prvý krát nasadili bambusové reproduktory. Skombinovali bambusové vlákna, fytolity (tzv. „rastlinný opál“) a drevené uhlie, aby vytvorili najtenšiu membránu reproduktorov s kvalitnejším zvukom. Nezabudli ani na systém výstrahy poklesu tlaku v pneumatikách a tlačidlo „Off“, ktorým vodič vypne protipreklzový systém.

Kožený interiér v odtieni Topaz Brown

Výplne a čalúnenie dverí prešili ozdobným stehom. Zrevidovali farby obloženia stredovej konzoly. Môžete si vybrať z piatich druhov povrchovej úpravy, kde nechýba ani exkluzívne japonské drevo Šimamoku. Pre faceliftovaný CT 200h navrhli nové čalúnenie z hnedej kože Topaz Brown.  Textilné čalúnenie ponúkajú vo červenej, hnedej a Ocean Blue modrej farbe.

Interiér verzie F Sport

Inžinieri vylepšili aj pohonnú jednotku a môžu sa pochváliť najnižšími emisiami CO2 vo svojej triede. Lexus CT 200h s 16-palcovými diskami vyprodukuje 88 g/km CO2, o 6 g/km menej ako pred faceliftom. Ak však CT 200h postavíte na 15-palcové disky, jeho emisie CO2 klesnú na 82 g/km.

Lexus CT 200h

Konštruktéri zvýšili tuhosť karosérie pomocou dodatočného bodového zvárania a lepenia. Upravili zavesenie kolies, zoptimalizovali tuhosť pružín a zmenili priemer zadného stabilizátora. Prepracovali ovládanie prevodovky hybridného systému tak, aby otáčky motora lineárnejšie premietla do rýchlosti auta a priblížila pocit z jazdy konvenčnej automatickej prevodovke. Prijali 94 rôznych opatrení na zníženie hluku a vibrácií auta.

Lexus CT 200h F Sport

Športovú verziu F Sport odlíšili od ostatných agresívnejšou prednou maskou, exkluzívnym spojlerom, či 10-lúčovými 17-palcovými diskami so špeciálnou povrchovou úpravou. Pre CT 200h F Sport pripravili 9 farieb, vrátane nového červeného odtieňa a exkluzívnej bielej White Nova, ktorú neponúkajú na inej verzii auta. Aj interiér odlíšili od ostatných verzií, nájdeme v ňom volant potiahnutý perforovanou kožou, koženú radiacu páku s hliníkovým znakom F Sport. Nechýbajú hliníkové pedále a prahové lišty. Do ponuky čalúnenia pridali celokožené čierne (Black) a červené (Dark Rose) prevedenie. Do modelu CT 200h F Sport namontovali na zákazku vyrobené pružiny. Lexus ponúkne faceliftovaný model CT 200h zákazníkom počas prvého štvrťroka 2014.

Zdroj: tlačová správa