IS bol prvý model značky Lexus dostupný v športovej verzii F s 5,0 l motorom V8 s výkonom viac ako 430 k. Neskôr konštruktéri použili taký istý, len o čosi výkonnejší motor v modeloch Lexus RC F, GS F a LC 500, zatiaľ čo IS F vyňali z ponuky. Na trhu ostala iba verzia IS 200t s 2-litrovým turbomotorom s výkonom 245 k, ktorý poháňal kolesá zadnej nápravy pomocou automatickej 8-stupňovej prevodovky a IS 300h s hybridnou jednotkou s celkovým výkonom 223 koní. A táto dosť obmedzená ponuka mnohým pôvodným fanúšikom značky a športových modelov nemohla stačiť.


Podľa austrálskeho portálu Driving Enthusiast nový Lexus IS 400, poháňaný motorom V6 s dvomi turbodúchadlami V35A-FTS, nebude plnou náhradou za niekdajšie športové IS F, ale novou verziou F Sport s vysokým výkonom. Môžeme očakávať, že auto bude mať kolesá s väčším priemerom, posilnené brzdy, športové odpruženie, tuning karosérie a športovejší dizajn.

Novú generáciu športového prémiového sedanu Lexus IS možno očakávať v priebehu dvoch rokov. Top model s twinturbo V6 motorom by mal mať označenie IS 400.

Motor V35A-FTS má výkon 310 kW (422 k) pri 6000 ot., maximálny krútiaci moment 600 Nm je k dispozícii v rozmedzí 1600-4800 ot. Pri modeloch LC 500 a LS s motorom spolupracuje desaťstupňová automatická prevodovka - zatiaľ nie je známe, či sa dostane aj do menšieho IS, alebo ju nahradí osemstupňová prevodovka. Práce na vývoji novej generácie IS začali v roku 2015 ako projekt 400A a výsledok by mali predstaviť v roku 2020.