Písal sa rok 2010, keď bývalý CEO Lotusu, Dany Bahar šokoval svet tým, že Lotus predstavil päť zbrusu nových áut na autosalóne v Paríži. Do piatich rokov chcel dokonca všetky nové typy predávať. Plán ale nefungoval a uštedril Baharovi poriadnu facku, keď ho vyhodili. Malajzijský konglomerát DRB-Hicom kúpil Proton, materskú spoločnosť Lotusu a ku kormidlu postavili Jean-Marca Galesa.

Lotus v roku 2010 prestavil štúdie 5 áut, ktoré chce začať vyrábať počas nasledujúcich 5 rokov

Jean-Marc Gales, CEO Lotusu hovorí, že značka nemusí nutne vyrábať nekompromisné športiaky. Chce SUV a sedan!

Nový CEO, Gales zatiaľ neodhalil, čo chce s Lotusom robiť, no v Malajzii kolujú zvesti o dvoch nových typoch. Gales prezentoval predstavenstvu Protonu budúcnosť v podobe nového SUV a sedanu, ktoré by chcel pod anglickou značkou vyrábať. Pri návrhoch nových áut nebudú vychádzať z konceptov z minulosti. SUV v podobe Lotusu APX a sedan, ktorý by vyzeral ako Lotus Eterne teda neuvidíme. Začnú s čistým listom a vytvoria úplne nové koncepty.

Lotus Eterne plánoval automobilka na rok 2015

Gales akoby sa vysmieval všetkým fanúšikom Lotusu, podľa jeho slov nie je nutné, aby značka vyrábala nekompromisné športiaky, ktoré ju preslávili. SUV a sedany patri medzi dve najpredávanejšie karosérie na svete a hlavne v Čine. Lenže v tom prípade vyzerá návrat supercaru Lotus Esprit viac ako zbožné prianie než realita.