Štvrtá generácia mala dosť výrazné hranaté tvary, ktoré nesadli každému.

Štvrtá generácia mala dosť výrazné hranaté tvary, ktoré nesadli každému.

Štvrtá generácia (1994- 2001)

Príchodu ďalšej generácie predchádzala výmena na poste majiteľa. De Tomaso odišiel do histórie a Maserati skončilo v roku 1993 pod krídlami Fiatu. Prípravy nového Quattroporte už boli dávno v plnom prúde a tak jeho uvedenie na trh prišlo len o rok neskôr.

Motory a celá platforma pochádzali z Maserati Biturbo. V Taliansku výrobca ponúkal dvojlitrový šesťvalcový motor s výkonom 211 kW (287 k) a maximálkou 255 km/h. Zvyšné krajiny sveta, ktoré nemali tak prísnu daňovú politiku ako Taliansko, predávali 2,8 litrový šesťvalec. Vrchol ponuky prestavoval 3,2 litrový osemvalec, ktorý dokázal Quattroporte rozbehnúť až na 270 km/h a dodával mu silu 246 kW (335 k).

Niečo tomu však chýbalo. Maserati teda prešlo v roku 1997 pod Ferrari. Rozhodol o tom Fiat, ktorý to pokladal za dobrý krok. Mal pravdu. Ferrari predstavilo model Evoluzione. Došlo k výmene polovici dielov. Quattroporte síce nezmenilo svoje jazdné výkony, no odrazu bolo oveľa spoľahlivejšie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

Piata generácia (2004- 2012)


Kým dizajn štvrtej generácie vznikol pod rukami Marcella Gandiniho s jeho klasickým hranatým zadným blatníkom, piata generácia vyšla z karosárne Pinifarina. To ju po vzhľadovej stránke katapultovalo k dizajnovo mimoriadne nadčasovým autám. Quattroporte V. zaujme s malými zmenami ešte aj dnes.

Sedan konečne dostal dynamiku, ktorú si zaslúžil. 4,2 litrový osemvalec od Ferrari produkoval silu 294 kW (400 k). Zrýchlenie na 100 km/h trvalo len 5,6 sekundy a maximálka ležala až pri 269 km/h. Maserati neskôr zdvihlo objem motora na 4,7 litra čo znamenalo nárast výkonu až na 324 kW (440 k).

Dizajnová nadčasovosť Pininfariny a motory od Ferrari. Presne takto môžem charakterizovať predchádzajúce Quattroporte.

Dizajnová nadčasovosť Pininfariny a motory od Ferrari. Presne takto môžem charakterizovať predchádzajúce Quattroporte.

Dovolím si povedať, že podľa mňa bola doteraz najkrajšia, najlepšia a najúspešnejšia práve piata generácia. Nové Quattroporte sa musí poriadne snažiť.

Maserati chcelo z tohto úspechu vyťažiť čo najviac a pripravilo niekoľko špeciálnych modelov. Ľudia, ktorí si potrpia na luxus dostali Executive GT s masážnymi sedadlami, stropom z Altancary a dreveným volantom. Športovo zameraní zákazníci mali model Sport GT so širšími kolesami a hliníkovými brzdami.

Táto generácia bola mimoriadne úspešná. Už v roku 2006 mala na svojom konte 5000 kusov.

Zdroj: autoforum.cz, wikipedia.org

Prečítajte si aj: Maserati Quattroporte- prvé 3 dejstvá

Maserati ukázalo nové Quattroporte. Zbohom dynamika, vitaj luxus

Nové Quattroporte dostane len preplňované motory!

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov