Budúcnosť je viac hybridov a menej dieselov. Aspoň tak to vidí zastúpenie Mercedesu v USA. V dlhšom časovom horizonte sú hybridné pohonné ústrojenstvá výhodnejšie, než naftové motory. Diesel je príliš komplikovaný a veľmi drahý. Plnenie prísnych emisných noriem život vznetovým agregátom len strpčuje. Príkladom z dnešných dní je Volkswagen, ktorý musel pre plnenie noriem podvádzať.

 

Správa hovorí o utlmení dieselových motorov len v USA. Čo ale Európa?

„Diesel je technicky zložitý a príliš drahý. Prídavky, ktoré potrebuje kvôli zníženiu emisií pevných častíc, sú nákladné. Budeme mať viac hybridov, aby sme splnili nové pravidlá,“ uviedol nemenovaný zdroj z Mercedesu.


Správa hovorí o utlmení dieselových motorov len v USA. Čo ale Európa, kde sú osobné autá so vznetovými motormi veľmi populárne? Predáva tu Mercedes snáď iné motory? Nie, ale európske normy sú viac naklonené nafte. Mercedes si pravdepodobne uvedomil, že príjmy z predaja nepokryjú náklady na vývoj náročnejších a stále komplikovanejších motorov. Vyzerá to tak, že cesta vedie cez hybridnú technológiu a elektromobily (aspoň v USA). Dlhú dobu to naznačujú koncepty značky, v ktorých diesel nebol roky... 


Myslieť si, že v Európe dôjde k zákazu dieselových motorov, je nonsens. Naftománia je tu rozšírenejšia ako kdekoľvek inde. Zmení sa to časom? Zákazníci chcú predsa stále dieselové motory. Nízke čísla spotreby sú stále veľkým lákadlom. Vysoké účty za servis dostihnú väčšinou až 2. majiteľov áut, takže zmenu v nákupnom správaní asi tak skoro neuvidíme. Dokedy vydrží ale takýto stav? Už dlhú dobu sa hovorí o tom, že vznetové agregáty narazia na vrchol svojich schopností a ďalej to už s plnením emisných noriem nepôjde. Výrobcovia však vymýšľajú stále nové riešenia, ako spraviť diesel čistejším a ekologickejším. Automobilky prišli najskôr s DPF filtrami, ktoré dokážu zachytiť pevné častice z výfukových plynov. Neskôr prišlo vstrekovanie močoviny, ktoré je s príchodom normy Euro6 štandardom takmer pre všetkých výrobcov. Mala by byť podľa vás Európa k dieselom zhovievavejšia alebo rovnako prísna ako USA?

 

Zdroj: autoblog