O chystanej modernizácii Porsche 911 sme už čo to popísali. Oficiálne odhalenie na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nám teda neprinesie asi žiadne veľké prekvapenie. Najväčšou zmenou má byť hromadný downsizing motorov. Legendárny typ 911 príde o atmosférické motory. Po facelifte zostane už len vo vrcholnej verzii GT3.

 

Nové motory nebudete musieť točiť do vysokých otáčok. Podľa dostupných informácii poskytne agregát Carrery S 500 Nm už pri 1 700 ot./min. Maximálny výkon má prísť už pri 6 500 ot./min. V porovnaní so súčasnou verziou, kde prišlo to najlepšie až za hranicou 7 000 ot./min., je to trochu sklamanie.

Po stránke dizajnu máme čakať len kozmetické zmeny. Drobnými zmenami vzhľadu prejde predný nárazník, zadný nárazník a kapota motora. Tá dostane po novom vertikálne lamely. Po facelifte môžeme tiež čakať nové umiestnenie výfukov


Vráťme sa však k novým pohonným jednotkám. Pre mnohých fanúšikov a majiteľov je koniec éry atmosférických motorov smutnou správou. Atmosférické jednotky vymiznú spod kapoty Porsche 911 po dlhých 51 rokoch. Môžeme tu nadávať na prísne limity, ale rozhodnutie manažmentu z Zuffenhausenu už nezmeníme. Presný objem nového prepĺňaného agregátu ešte nepoznáme. Špekulácie hovoria o objeme 2,9 resp. 3,0 litra. Pravdepodobne dorazí v dvoch výkonových verziách. V útrobách Carrery má byť približne 370 koní a 500 Nm. Silnejšia verzia S príde s agregátom vyladeným na cca 420 koní. Verzie Carrera a Carrera S tak posilnia o 20 koní.

Spotreba až na prvom mieste... v podobnom duchu sa niesol facelift typu 911 991

Okrem vyššieho výkonu čakajme aj zmenu charakteru motora. Od točivých atmosférických motorov k lineárnym turbomotorom. Nové motory nebudete musieť točiť do vysokých otáčok. Podľa dostupných informácii poskytne agregát Carrery S 500 Nm už pri 1 700 ot./min. Maximálny výkon má prísť už pri 6 500 ot./min. V porovnaní so súčasnou verziou, kde prišlo to najlepšie až za hranicou 7 000 ot./min., je to trochu sklamanie.


Príchod turbodúchadiel neprinesie len horšiu odozvu a vyššiu spotrebu pri športovej jazde, ale aj vyššiu hmotnosť. Nový motor je ťažší zhruba o 30 kilogramov. Aj napriek tomu má 911 lepšie zrýchlenie než predchodca. Carrera akceleruje na stovku s PDK za 4,3 sekundy, Carrera S za 4 sekundy. Maximálka slabšej verzie bude 298 km/h a silnejšie „eSko“ dosiahne až 313 km/h. Koho to však zaujíma? Najdôležitejší parameter sme si ešte nespomenuli. Priemerná spotreba oboch verzií bude 7,5 l/100 km. Samozrejme, tá papierová. Reálna môže byť pokojne vyššia než spotreba atmosférických predchodcov.

Carreru a Carreru S musia odlíšiť od modelu Turbo

Spolu s implementáciou turba do takmer celej ponuky značky prichádza pre Porsche jeden zásadný problém. Carreru a Carreru S musia odlíšiť od modelu Turbo. Samozrejme, výkonové rozlíšenie tu je. Súčasné Turbo 991 má 520 koní, Turbo S dokonca až 560 koní. Po facelifte môžeme čakať ešte mierny nárast výkonu oboch verzií. Problém je teda inde, než vo výkone. Je ním jazdný prejav. Modely Carrera a Carrera S by mali podávať výkon inak. Inžinieri preto uvažovali nad premiestnením medzichladiča vzduchu z nafúknutých blatníkov (ako je tomu v prípade modelu Turbo) priamo k motoru. Výsledkom bolo komplikované nasávanie vzduchu a neuspokojivá efektivita motora. Medzichladič tak ostal na pôvodnom mieste. Páni z Zuffenhausenu preto prišli s novým riešením ako odlíšiť jednotlivé modely v ponuke, a tým je športové tlačidlo SRB (Sport Response Button). Výsledkom je úsporný motor pre bežné presúvanie sa z bodu A do bodu B a na požiadanie aj vodičsky zaujímavý motor pre okruhy, horské prechody a podobne.


Tlačidlo SRB poskytuje štyri módy - 0, S, SI a I. 0 je najúspornejší režim - odozva plynu v tomto režime nebude najúchvatnejšia. S je športový režim určený na svižnú jazdu a SI je najostrejší režim pre okruhy. V oboch režimoch počítajte s čo najkratšou odozvou plynu a ostrým nástupom. Posledný režim je I – individual, kde si majiteľ môže nastaviť auto podľa vlastných preferencii.

 

Zdroj: autoforum

 

Prečítajte si tiež: Vehicle Experts, nadšenie pre Porsche