Pravdaže, existujú šialené incidenty, ako napríklad Fernando Alonso v Austrálii 2016, kde havaroval v tempe okolo 300 km/h. Na okruhu Le Mans je pamätná nehoda Anthonyho Davidsona, ktorý v roku 2012 spravil vo vzduchu premet s Toyotou LMP1 pri nájazde do zákruty Mulsanne. Obe tieto nehody však majú spoločný kľúčový faktor pre bezpečnosť. Jazdci boli pevne pripútaní a ukrytí vo svojich autách.

Na túto nehodu sa už len zle pozerá

Pri pretekoch historických formúl na nebezpečnom okruhu PAU v roku 2005 sa však stal ešte horší incident. Paul Bason po nehode vystupoval so svojho Marchu 712, keď sa zrazu zozadu prirútil ďalší monopost. Ten narazil do Basonovho Marchu a samotného jazdca vymrštil do pletiva lemujúceho trať. Akoby zázrakom Bason odkráčal po svojich, ale je pravdepodobné, že nejaké zranenia utrpel.

Príčinu celého incidentu objasnil priateľ jedného zo zúčastnených, Andrew Kirkby. “Bol to pretekársky incident, ktorému sa mohlo predísť, keby organizátori privolali traťových maršálov so skúsenosťami. Bohužiaľ, neurobili tak. Počas celého víkendu chýbala dostatočná vlajková singalizácia a dokonca diváci na tribúnach kričali po maršáloch, aby upozornili jazdcov na nebezpečenstvo.” opísal absurdné podmienky počas víkendu vo francúzskom Pau. Táto trať je dlhodobo známa pochybnou organizáciou. Neslávne známe je nehoda, pri ktorej Safety Car počas pretekov WTCC v roku 2009 vyradil lídra pretekov.