TopSpeed.sk
  • 50t fans
  • 35t fans
  • 122t fans
Registrácia Prihlásenie
  • Video
  • Novinky
  • Tuning
  • Motoršport
  • Reportáže
  • Poradňa
  • Testy áut
  • Testy jazdeniek
  • Ankety
Registrácia
Prihlásenie

Sauber rozťal monopost F1 na dve polovice

Sauber rozťal monopost F1 na dve polovice
  • 31.05.2012
  • Autor
  • 9
Dnes je štvrtok, 11.12.2025
Meniny má Hilda - význam mena

Sauber rozťal monopost F1 na dve polovice

  • Publikovane: 31.05.2012
Zdieľať
  • 9
Mercedes-Benz GLS AMG Line lacnejší o 10 tisíc eur?
09.12.

Mercedes-Benz GLS AMG Line lacnejší o 10 tisíc eur?

  • Miloslav MIHALIK
  • -
  • Novinky
  • 0

Parkovací chaos: Generálna prokuratúra odhalila stovky nezákonností
09.12.

Parkovací chaos: Generálna prokuratúra odhalila stovky nezákonností

  • Jan KOLBENHAYER
  • -
  • Novinky
  • 2



Vosveteit.sk

POZOR! Objavil sa nový phishing „Spiderman“, ktorý klonuje desiatky európskych bánk vrátane našich bez jedinej...

POZOR! Objavil sa nový phishing „Spiderman“, ktorý klonuje desiatky európskych bánk vrátane našich bez jedinej...

AKTUÁLNE: Android telefóny trápi nový ransomvér DroidLock. Dokáže ťa odfotiť, ukradnúť heslá a úplne...

AKTUÁLNE: Android telefóny trápi nový ransomvér DroidLock. Dokáže ťa odfotiť, ukradnúť heslá a úplne...

Moskva znervóznela, Zelenskyj potvrdil prelomovú zbraň. Žiadne obmedzenia Západu, Ukrajina nasadila balistickú...

Moskva znervóznela, Zelenskyj potvrdil prelomovú zbraň. Žiadne obmedzenia Západu, Ukrajina nasadila balistickú...

Adobe uzatvára spoluprácu s OpenAI: V ChatGPT dostaneš zadarmo profesionálne grafické nástroje, ktoré môžeš...

Adobe uzatvára spoluprácu s OpenAI: V ChatGPT dostaneš zadarmo profesionálne grafické nástroje, ktoré môžeš...

AKTUÁLNE: Chrome má kritickú chybu, ktorú hackeri už zneužívajú. Google varuje, aby si ho okamžite aktualizoval

AKTUÁLNE: Chrome má kritickú chybu, ktorú hackeri už zneužívajú. Google varuje, aby si ho okamžite aktualizoval

Banky a kryptopeňaženky po celom svete čelia zákernému útoku: RAT malvér Albiriox napáda vyše 400 finančných...

Banky a kryptopeňaženky po celom svete čelia zákernému útoku: RAT malvér Albiriox napáda vyše 400 finančných...

Expertka ukázala, ako sa pripojíš k Wi-Fi routeru a čo všetko musíš zmeniť, aby si sa nestal obeťou hackera....

Expertka ukázala, ako sa pripojíš k Wi-Fi routeru a čo všetko musíš zmeniť, aby si sa nestal obeťou hackera....

Čo si pozrieť na Netflixe tento týždeň? Tieto filmové a seriálové hity už čoskoro prídu na platformu

Čo si pozrieť na Netflixe tento týždeň? Tieto filmové a seriálové hity už čoskoro prídu na platformu

Vedelisteze.sk

Jazdíš na rezerve? Zima a prázdna nádrž sú smrteľná kombinácia pre tvoje auto, varuje expert. Toto sa deje v...

Jazdíš na rezerve? Zima a prázdna nádrž sú smrteľná kombinácia pre tvoje auto, varuje expert. Toto sa deje v...

Toto je dôvod, prečo v hádkach vždy prehráš. Mentor prezradil tri vety, ktoré zmenia priebeh konfliktu za pár...

Toto je dôvod, prečo v hádkach vždy prehráš. Mentor prezradil tri vety, ktoré zmenia priebeh konfliktu za pár...

Toto môže byť dôvod, prečo niektorí ľudia starnú pomalšie. Odpoveď sa môže skrývať v potravine, ktorú máš...

Toto môže byť dôvod, prečo niektorí ľudia starnú pomalšie. Odpoveď sa môže skrývať v potravine, ktorú máš...

Stráca tvoj pes zrak? Zverolekárka prezradila najčastejšie príznaky a aj jednoduchý test, ktorým si to doma...

Stráca tvoj pes zrak? Zverolekárka prezradila najčastejšie príznaky a aj jednoduchý test, ktorým si to doma...

Tieto malé koberčeky, ktoré máš aj ty doma, sú špinavšie, než si myslíš. Toto sa v nich skrýva a bežné...

Tieto malé koberčeky, ktoré máš aj ty doma, sú špinavšie, než si myslíš. Toto sa v nich skrýva a bežné...

Tieto veci splachuje do toalety väčšina ľudí bez rozmýšľania. Ak to robíš, časom ti to upchá toaletu, varuje...

Tieto veci splachuje do toalety väčšina ľudí bez rozmýšľania. Ak to robíš, časom ti to upchá toaletu, varuje...

Ak tvoje auto pri rozjazde cuká, toto je dôvod. Mechanik prezradil najčastejšie chyby, ktoré vodiči ignorujú a...

Ak tvoje auto pri rozjazde cuká, toto je dôvod. Mechanik prezradil najčastejšie chyby, ktoré vodiči ignorujú a...

Studené radiátory sú len dôsledok. Skutočný problém vyriešiš doma za pár minút a bez inštalatéra

Studené radiátory sú len dôsledok. Skutočný problém vyriešiš doma za pár minút a bez inštalatéra

Návrat hore
Všetky články z kategórie Novinky
  • 9

- ďalšie články od autora
  • Európa odovzdá automobilový priemysel Číne, varuje manažér, ...
  • Ford hľadá záchranu vo Francúzsku! Nová Fiesta využije ...
  • Porsche Panamera má 15 rokov: Z vysmievanej novinky etalónom ...
Profil autora
  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

    Registrácia

Z krajín mimo Európy sa nemôžete zúčastniť diskusie ako neprihlásený používateľ.

9 komentárov

MaroS TS Registrovaný uživateľ 31.05.12 12:39

M 72.00

Perfektný matroš! Nikdy predtým som nedokázal pochopiť súvislosti a vidieť ten drobný priestor pre všetku tú techniku tak dobre ako tu. Gratulujem Sauberu za tento skvelý názorný model!

Jazdím na: BMW M3 V8 (E92), Lexus LC500 coupé, Genesis 3,8 V6 AWD (DH), Land Rover Freelander I TD4, Toyota GR86
  • 0
  • 0
Odpovedať

Soichi 31.05.12 13:27

S

Toto mi robite naschaval ze? Prosim opravte si tam tu nehoraznost ze Sauber Mercedes. Ved Sauber nema motory od Mercedesu, v sucasnosti sa tim vola Sauber F1 Team, motory ma od Ferrari. Hento auto co rozrezali napoly bolo este z cias BMW Sauberu, tak jaky Mercedes?

  • 0
  • 0
Odpovedať

Jozef TS 31.05.12 14:02

S

@Soichi"chybicka se vloudila". dik Soichi

  • 0
  • 0
Odpovedať

Homie Registrovaný uživateľ 01.06.12 16:12

H
0.00

Chalani, mna dost zaujimaju brzdy monopostu. Neviete, aka je tam pouzita technika? Ide o standardne kotuce, alebo je to nieco specialne? Ked menia kolesa tak vidno iba siroky kryt, ktory vyzera ako bubny. A preco su monoposty jedine okruhove masiny, co nepouzivaju nizkoprofilove gumy?

Jazdím na: BMW 330i
  • 0
  • 0
Odpovedať

Jozef TS 02.06.12 00:17

S

Homie - teraz nebudem tvrdit ze som odbornik a kazdorocne sledujem pravidla F1 do posledneho detailu, ale skusim :) -pneumatiky v F1 su dane pravidlami, tak ako je dane to, ze F1 nema blatniky. Pneu su dimenzovane na nejakych 300km a su samozrejme navrhnute tak, aby maximalne lepily k vozovke. Tym, ze maju take vysoke boky, preberaju v podstate funkciu pruzenia, a preto je zdvih zavesenia radovo v milimetroch, nie centimetroch. Sam vidis v TV ze pri spomalenom prejazde cez obrubniky, ako sa "teren" vnara do pneumatiky. Ak riesis "nizkoprofilove pneu" ani to nie je to prave orechove. Pneumatika musi pracovat, ani vozy Le Mans alebo IRL alebo Nascar nepouzivaju take extremy ako vedia niektori tuneri nacapit na auto. Ono to totiz okrem "good look" az tak vyhody neprinasa ohladom hmotnosti alebo jazdneho komfortu. Priemer brzd (karbonovych) a teda i rafika je tiez dany pravidlami. Na prvy pohlad sa zda, ze F1 pouziva najlepsie z najlepsieho - nie. Oni sa len co najlepsie triafaju do pravidiel kt su dane a snazia sa ich obist ako sa len da :) Najlepsie z najlepsieho by som skor charakterizoval LMP specialy - to su zakapotovane F1, ale s nizsim vykonom ;) Ak som sa v niecom mylil, opravte ma

  • 0
  • 0
Odpovedať

Soichi 02.06.12 08:57

S

@Jozef TSDovolim si nesuhlasit, ze F1 nie je najlepsie z najlepsieho v motorsporte. Podla mna je. V F1 sa asi najviac v celom motorsporte dava do vyskumu a vyvoja, vysledkom potom je ze v F1 je najlepsia technologia. Vela veci vyvinutych v F1 bolo potom prebranych do inych kategorii motorsportu. Opacne je tomu len malokedy.

  • 0
  • 0
Odpovedať

Jozef TS 02.06.12 14:51

S

@Soichibolo to myslene tak, ze F1 nevyzera tak ako by mal vyzerat dokonaly pretekarsky stroj, ale je to vysledok pravidiel danej discipliny. rovnako ako pouzite riesenia su len v ramci pravidiel a nie "to najlepsie" ako by to mohlo byt bez restrikcii. knstrukcia LMP je vlastne zakapotovana F1, to nemozes popriet.lenze tam su tiez pravidla a ine poziadavky najma na spolahlivost a vydrz,preto nemozu byt nad F1. inak pekny prispevok k tym brzdam!! :) fakt kvalita, klobuk dolu.

  • 0
  • 0
Odpovedať

Soichi 02.06.12 18:54

S

@Jozef TSAno je to v ramci pravidiel, Lenze tie restrikcne pravidla pre nieco vznikli. Hlavny dovod restrikcii je aby F1 nebola prilis rychla. Ja viem, znie to blbo, ale je to tak. Preto boli V10 nahradene V8, preto bola ocesana aerodynamika a zakazne elektronicke pomocky. F1 dnes vyzera ako vyzera a tie auta maju k peknym daleko, to snad vidi kazdy. Pekne formule uz boli, teraz to ide stale k horsiemu co sa tyka vizaze. Ze auta LMP su okapotovane formule je jasne. Technika je to rovnako spickova o tom sa netreba bavit. Ale LMP s F1 by sa nemalo porovnavat, pretoze kazde je postavene na iny ucel a podla svojich pravidiel.

  • 0
  • 0
Odpovedať

Soichi 02.06.12 08:49

S

Homie: Brzdy v F1 su najvacsie ake sa daju dostat do 13" disku. Ako uz Jozef napisal su karbonove. Brzdovy strmen byva umiestneny zo spodu kotuca, nie je vpredu alebo vzadu, dovod je, ze to prispieva k znizeniu taziska. Dalsia vec, kotuce maju vnutorne chladenie, nepouzivaju sa vrtane ani drazkovane, pretoze to znizuje sticnu plochu kotuca a platnicky. Brzdy je potrebne zahriat do pracovneho okna, kde maju najvyssiu efektivitu ale prilis sa nederu. Okno je od cca 400 do cca 1000 stupnov Celzia, idealna teplota potom 650. Teraz k pneumatikam a diskom. Pneumatiky nie su nizkoprofilove, jednak preto, ze to pomaha pruzeniu, jednak preto ze pri zrychlovani to zcasti nahradza trakcnu kontrolu ked sa disk pri akceleracii deformuje. 13" disk je dany pravidlami, ale tu sa hra na hmotnost, 13" aj s pneu je lahsia ako 16" ale 17" s pneu. Pouzivaju sa kovane disky z horcikovych zlatin. Najnovsi trend top timov je, ze centralna matica je sucastou disku. Dovod? Setri to cas pri zastavkach v boxoch, pretoze sa dotakuje na menej zavitov ako klasicka centralna matica. Pneu su hustene dusikom. Teraz k zmesiam, su rozne a vydrzia rozne zatazenie. Tym ze je jeden dodavatel tak je to na nom ake zmesy pre preteky pripravi. Pri vymene pneu sa pouziju pneumaticke utahovacie pistole. Nepouziva sa stlaceny vzduch, ale helium, daju sa tym dosiahnut vyssie otacky pri povolovanie a pritahoni kolesa, co zase setri cas.

  • 0
  • 0
Odpovedať
Dnes je štvrtok, 11.12.2025
Meniny má Hilda - význam mena
profi-car.sk
Prečo v noci neparkovať vedľa friga?
Prečo v noci neparkovať vedľa friga?
  • 11.12.
Mýto na Slovensku: Štát platí za systém, ktorý už dávno mohol vlastniť
Mýto na Slovensku: Štát platí za systém, ktorý už dávno mohol vlastniť
  • 11.12.
Prečo sa klimatizácia v kamióne kazí častejšie ako na osobnom aute?
Prečo sa klimatizácia v kamióne kazí častejšie ako na osobnom aute?
  • 10.12.
Systém varovania Scania zdokonalila. Vodiča upozorní v predstihu
Systém varovania Scania zdokonalila. Vodiča upozorní v predstihu
  • 10.12.
Porucha v tuneli: Ako to riešia vodiči kamiónov?
Porucha v tuneli: Ako to riešia vodiči kamiónov?
  • 09.12.

Podobné články

Pokračovanie filmu F1: Brad Pitt v hlavnej úlohe a Lewis Hamilton ako odborný konzultant
Pokračovanie filmu F1: Brad Pitt v hlavnej úlohe a Lewis Hamilton ...
  • 08.10.
  • 1193
  • 0
Lewis Hamilton rozpredal zbierku snov za milióny. Prečo to urobil?
Lewis Hamilton rozpredal zbierku snov za milióny. Prečo to urobil?
  • 29.09.
  • 11245
  • 1
Veľký motoršportový víkend na Slovakia Ringu: Histo Cup aj budúce hviezdy F1!
Veľký motoršportový víkend na Slovakia Ringu: Histo Cup aj ...
  • 18.09.
  • 1077
  • 0
Ford Performance sa premenoval na Ford Racing. Sériové autá sa majú viac priblížiť pretekárskym
Ford Performance sa premenoval na Ford Racing. Sériové autá sa ...
  • 09.09.
  • 1290
  • 0
Prečo nie sú F1 pneumatiky na predaj?
Prečo nie sú F1 pneumatiky na predaj?
  • 26.08.
  • 1923
  • 1
Nezvládaš dlhú letnú prestávku F1? Doštuduj fakty a perličky o F1 z nových kníh
Nezvládaš dlhú letnú prestávku F1? Doštuduj fakty a perličky o ...
  • 12.08.
  • 2691
  • 0
V8 motory späť vo Formule 1: Vrátia sa aj do bežných áut?
V8 motory späť vo Formule 1: Vrátia sa aj do bežných áut?
  • 12.07.
  • 5018
  • 15

Najčítanejšie články

  • 3 dni
  • 7 dní
  • 14 dní
Prečo v služobných autách zakazujú používať adaptívny tempomat?
Prečo v služobných autách zakazujú používať adaptívny ...
  • 09.12.
  • 8518
  • 2
Z akej diaľky vás nameria stacionárny radar? Má cenu brzdiť na poslednú chvíľu?
Z akej diaľky vás nameria stacionárny radar? Má cenu brzdiť na ...
  • 09.12.
  • 3875
  • 7
Najodolnejšie jazdenky na trhu: Ktorá značka dominuje?
Najodolnejšie jazdenky na trhu: Ktorá značka dominuje?
  • včera
  • 2800
  • 8
Dopravný kolaps v Bratislave: Tunel Karpaty ako spása, alebo megaprojekt bez šance na dokončenie?
Dopravný kolaps v Bratislave: Tunel Karpaty ako spása, alebo ...
  • včera
  • 2644
  • 23
Toyota Supra 6. generácie nebude mať techniku BMW. Ostane jej spaľovák a 6-valec?
Toyota Supra 6. generácie nebude mať techniku BMW. Ostane jej ...
  • včera
  • 2018
  • 1
Prečo v služobných autách zakazujú používať adaptívny tempomat?
Prečo v služobných autách zakazujú používať adaptívny ...
  • 09.12.
  • 8518
  • 2
Nová Toyota GR GT, GR GT3 a Lexus LFA oficiálne: japonský útok na automobilový Olymp!
Nová Toyota GR GT, GR GT3 a Lexus LFA oficiálne: japonský útok na ...
  • 05.12.
  • 7935
  • 21
Prekvapivý zvrat z Bruselu: Bude nakoniec ročná STK pre staršie autá alebo nie?
Prekvapivý zvrat z Bruselu: Bude nakoniec ročná STK pre staršie ...
  • 06.12.
  • 7451
  • 26
Dokončenie križovatky D1xD4 mešká. Kolóny pri Bratislave budú pokračovať
Dokončenie križovatky D1xD4 mešká. Kolóny pri Bratislave budú ...
  • 07.12.
  • 5191
  • 5
Slovensko ako vrakovisko Európy: Väčšina jazdí na vyše 20-ročných jazdenkách!
Slovensko ako vrakovisko Európy: Väčšina jazdí na vyše ...
  • 08.12.
  • 4632
  • 39
Otočka o 180 stupňov: Európska únia chce zrušiť zákaz spaľovacích motorov od 2035!
Otočka o 180 stupňov: Európska únia chce zrušiť zákaz ...
  • 02.12.
  • 53820
  • 65
Nová taktika zlodejov na čerpacích staniciach
Nová taktika zlodejov na čerpacích staniciach
  • 03.12.
  • 35128
  • 9
Zemetrasenie v Jaguare: šéfdizajnéra zodpovedného za premenu značky vyviedla z firmy eskorta!
Zemetrasenie v Jaguare: šéfdizajnéra zodpovedného za premenu ...
  • 03.12.
  • 25618
  • 8
Tunel Višňové stále nemá dôležitý technický prvok. Vyriešia to do decembrového otvorenia?
Tunel Višňové stále nemá dôležitý technický prvok. Vyriešia ...
  • 29.11.
  • 18191
  • 0
Kilometrová daň: EÚ chce účtovať 3 centy za každý kilometer. Začnú sa odometre stáčať ešte viac?
Kilometrová daň: EÚ chce účtovať 3 centy za každý kilometer. ...
  • 29.11.
  • 8843
  • 39

NAJNOVŠIE KOMENTÁRE

  • nové
  • staršie
21:21
belmondo | Test VW Passat R-Line 2.0 TSI 195 kW 4Motion: Kombík, ktorý ťa bude baviť s rodinou aj bez nej
:-) https://youtu.be/8CYPzyZd_uc?si=Ikz_vK4sQ803AXWD
21:15
Jancooo | Európa odovzdá automobilový priemysel Číne, varuje manažér, ktorý tomu sám roky pomáhal!
A kto tomu pekne tlieskal a tešil sa keď prišli bubaciky z eu na ...
18:02
YoungButBigCarLoverSk | VW predáva Italdesign: Legenda automobilového dizajnu má neistú budúcnosť
Chcel som reagovať pomocou štyroch smejucich sa emoji, ale z ...
17:59
YoungButBigCarLoverSk | VW predáva Italdesign: Legenda automobilového dizajnu má neistú budúcnosť
17:07
Elektroblb | Ford hľadá záchranu vo Francúzsku! Nová Fiesta využije základy veľmi populárneho auta
Dva hnoje sa spojili to bude riadna sracka
16:12
realita- | VW predáva Italdesign: Legenda automobilového dizajnu má neistú budúcnosť
Tie 3 posledné spoluhl.sedia ako riť na šerbel.
15:53
YoungButBigCarLoverSk | Dopravný kolaps v Bratislave: Tunel Karpaty ako spása, alebo megaprojekt bez šance na dokončenie?
Sú dve možnosti: buď sa stará len o blavu, alebo len o tu svoju ...
15:28
račan | Uzávierka D1 na celý víkend! Bude konečne posledná a prinesie zmenu, ktorú všetci čakajú?
mňa skôr zaujíma kedy otvoria ďalšie vetvy D4xD1 a nie o kolko ...
13:49
YoungButBigCarLoverSk | Ford hľadá záchranu vo Francúzsku! Nová Fiesta využije základy veľmi populárneho auta
A viete, čo je zaujímavé? Že kedysi chcel VW spolupracovať s ...
11:41
laco99 | Uzávierka D1 na celý víkend! Bude konečne posledná a prinesie zmenu, ktorú všetci čakajú?
A načo keď budú musieť všetci jazdiť v pravom pruhu. debilina ...
Z nášho youtube
122000
Odberateľov
Alex TAKMER NALETEL! - kúpil voňavý Mustang so smradľavou históriou?

1105

Daj si popcorn! TEST OMODA 9 - 4 motory, 540 k, 650 Nm, 4x4 fullka LEN ZA 46t €?!

24094

AKO neJAZDIŤ V ZIME?

26677

RENAULT AUSTRAL vs KIA SPORTAGE - ALEX vs CIGI - Kto z koho?

17624

Výkon S5, spotreba TDI - TEST AUDI A5 Avant e-hybrid

10577

Bol prechod z V6 na R6 motory správny? Jazdený Mercedes E W213 (2016 - 2023)

10510

TEST TESLA Y Performance - 630 k a 750 Nm za 60 tisíc €

35021

Tip pre redakciu

Máte zaujímavý tip na článok
a chcete sa s ním podeliť?

Kontaktujte nás
TopSpeed.sk
  • Kontakt
  • Reklama
  • Pravidlá a podmienky
  • Ochrana súkromia
  • Tip pre redakciu
  • RSS Kanál
Naše médiá
Topspeed logo
Proficars logo

© 2009 - 2025 TOPSPEED.sk

Prihlásenie

Prihlásenie cez

Alebo cez email
Zapamätať heslo
Zabudli ste prihlasovacie heslo?

Registrácia

Jazdím na:
Model:

Jazdím na:
Model:

Jazdím na:
Model:

Jazdím na:
Model:

Jazdím na:
Model:

Máte u nás už účet? Prihláste sa