Miki Čambal sa ziskom II. miesta zapísal v disciplíne Hill Climb medzi najlepších z najlepších.

Miki čambal bol jeden zo štvorice slovenských reprezentantov na vrcholnom podujatí FIA Masters Hill Climb 2021.  Jednoducho nič väčšie, čo sa týka pretekov automobilov do vrchu neexistuje. Kopcové majstrovstvá totiž končia nie svetovým, ale európskym šampionátom, čiže FIA Masters Hill Climb je možné považovať za najvýznamnejšie kopcové podujatie na svete. Miki podujatie opisuje viac ako Majstrovstvá Sveta. FIA Masters Hill Climb sa totiž jazdí každé dva roky, nie každoročne. Týchto pretekov sa zúčastňujú len majstri kopcov z jednotlivých krajín. Jazdecky je tu teda celoeurópska absolútna špička. Miki Čambal sa týchto pretekov zúčastnil prvýkrát a má zážitky na celý život. 

Miki je už asi 15 rokov verný nie len jednej značke, ale aj jednému modelu - kedysi sériový Citroen Saxo VTS rv2000 v roku 2015 kompletne prestavali na totálny a profesionálny pretekársky špeciál.

A práve tu v ďalekom Portugalsku, kde pre vzdialenosť už majú aj iné časové pásmo sa Miki Čambal blysol výborným výkonom, keď najskôr bral ocenenie za druhé miesto v skupine 5 a následne v Nations Cupe, kde spoločne s ďalšou trojicou reprezentantov, vybojovali druhé miesto absolútneho poradia medzi jednotlivými krajinami.

Bolo to asi najväčšie podujatie akého som sa kedy zúčastnil. A prvé ako reprezentant Slovenskej republiky. Som rád, že som mal tú česť reprezentovať Slovensko a musím povedať, že organizačne, ale aj ľudsky bolo podujatie pripravené na neskutočne vysokej úrovni, čo sa ukázalo už pri úvodnom ceremoniáli. Práve tu pred nesmiernym množstvom divákov boli predstavené postupne všetky zúčastnené tímy. Čo sa týka trate, tá bola veľmi pekná, rýchla, ale zároveň aj technická. V sobotu som mal drobný problém s mojim Citroënom Saxo VTRS, keď mi v zákrutách motor nejako cukal. Bolo to dosť nepríjemné a hlavne ma to znervózňovalo, ale našťastie môj mechanik Miki Borovský aj s pomocou Tomáša Srnku Ondreja poruchu zistili a odstránili. Jednalo sa našťastie iba o zalomený káblik na ovládaní klapky, ktorý sa ulomil z dôvodu vibrácií vznikajúcich v aute. 

V nedeľu už auto išlo ako švajčiarske hodinky. V rámci Nations Cupu sme museli zajazdiť čo možno najviac zhodný čas v dvoch, z celkovo troch jázd. Mne však druhá jazda nie celkom dobre vyšla a tak som nakoniec v tretej jazde obetoval moje osobné ambície v prospech tímu, nechal na aute staré pneumatiky a výsledkom bola jazda, ktorá bola od prvej rozdielna iba o 0,094 sekundy. Toto nám nakoniec dopomohlo k už spomínanému tímovému druhému miestu. Ešte raz musím povedať, že podujatie bolo naozaj veľkolepo pripravené a v okolí trate bolo každý deň podľa odhadu organizátora približne päťdesiat tisíc ľudí. Čo sa týka slovenského tímu, zišla sa tu výborná partia na čele s našim kapitánom Vladom Hybáčkom. Ten sa v prvom rade postaral o bezproblémový priebeh celého podujatia a svojej úlohy sa zhostil perfektne. Rád by som za túto novú, nádhernú skúsenosť poďakoval Slovenskej asociácii motoristického športu, ale aj partnerom RS Teamu, spoločnostiam InterCars, Liqui Moly a Racing Shop. Samozrejme veľká vďaka patrí aj mojej rodine, ktorá ma v tejto mojej záľube všemožne podporuje,“ opísal FIA Masters Hill Climb 2021 a Nations Cup Miki Čambal.

Na najväčšom podujatí v pretekoch do vrchu v Európe nebol Miki sám. Celý tím mal takmer 25 členov. Na obrázku sú všetci slovenskí jazdci a vľavo šéf výpravy Vlado HYBÁČEK.

Fanúšikovia Mikiho Čambala napriek faktu, že kopcová sezóna už skončila nemusia vôbec smútiť, keďže jeho bravúrnu jazdu si v tomto roku budú mať možnosť vychutnať ešte raz a to na podujatí 12.KESKO MOBILE AUTO SHOW 2021 v dňoch 12. – 13.11.2021 na Slovakia Ringu.

zdroj: Miro MAJLÁTH
foto: autosportfoto.sk