Len nedávno na trh uviedli novú generáciu diaľničného rýchlika Audi RS-6 a už je na svete výkonnejšia verzia. RS6 má pod kapotou bi-turbo V8 4,0 TFSI s výkonom 412 kW (560 k) a ohromným krútiacim momentom 700 Nm v rozsahu 1400 až 5200 ot/min.  Dvojtonové auto s ním zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 3,9 s a maximálku má obmedzenú na 250 km/h. Komu však toto nestačí, je tu liek od Motoren Technik Mayer, známej pod skratkou MTM.

Z 0 na 100 km/h zrýchli dvojtonové kombi od MTM za 3,3 s, čo je o 0,1 s rýchlejšie ako Ferrari 458 Italia!

Špecialisti na Audi vo firme Rolanda Mayera vyvinuli niekoľko verzií výkonových úprav. Dnes predstavím zatiaľ najvýkonnejšiu. Jedná sa o MTM RS6-R s výkonom zdvihnutým až na 531 kW (722 k) a krútiacim momentom ohromných 885 Nm. Dynamické vlastnosti auta tak stúpli ešte o úroveň vyššie. Z 0 na 100 km/h takto nadopované dvojtonové kombi zrýchli za 3,3 s, čo je o 0,1 s rýchlejšie ako Ferrari 458 Italia! Na 200 km/h mu to trvá 11,3 s a 250 km/h prekročí za 19 s od štartu. Ručička sa tam však v Audi od MTM nezastaví, a pokračuje až ku hranici 340 km/h! Toto všetko sa dá zažiť v relatívne nenápadnom kombíku, ktorý ako tvrdí majiteľ firmy Roland Mayer, je použiteľný na denné vozenie. Pozornejší z vás si všimli na začiatku odstavca slovíčko zatiaľ. Áno je pravdepodobné, že sa v budúcnosti dočkáme ešte výkonnejšej verzie. Ako povedal Roland Mayer: „technický potenciál štandardnej verzie umožňuje rôzne variácie, ktoré budeme pozorne testovať s ohľadom na ich vhodnosť na každodenné použitie.“

MTM, samozrejme, myslí aj na to, ako kolos zastaviť. V ponuke pre RS6 sú predné kotúče s priemerom 405 mm a 6-piestikové strmene od firmy Brembo. Tie môžu zakrývať 20“ disky MTM bimoto obuté do pneumatík Michelin Pilot Supersport s rozmermi 285/35 ZR 20. No v ponuke sú aj disky 10,5 x 21 palcov. A koľko si za takúto úpravu vypýtajú? Zdvihnutie výkonu na 722 k vás v MTM vyjde na 13 751 eur a 80 centov. :)

Zdroj: MTM