LPG v aute je komponent, ktorý nie je v žiadnom prípade bezúdržbový! Vyžaduje občasnú starostlivosť. 

Vjazd do podzemných garáží

Podzemné garáže sú pre auta s LPG veľkým limitom. Problémom je nedostatočné odvetrávanie týchto priestorov. Samozrejme, existujú garáže, kde zaparkovať môžete. Zákaz vjazdu s vozidlom LPG je zvyčajne zvýraznený zákazovou značkou. 

Vjazd do tunelov a na trajekty

Na Slovensku nie ste tunelmi nejako limitovaní. V niektorých krajinách vás však na plyne cez tunel nepustia. Resp. hrozí za to pokuta. Trajekty zvyčajne problémom nie sú. Stačí, že plyn vypnete a pred vjazdom do lode idete na benzín. 


Aký servis vyžaduje LPG? 

Zvyčajne raz ročne, alebo každých 15 - 20-tisíc kilometrov výmenu filtrov. Čo to stojí? Zvyčajne cca 20 €. Môže to byť ale aj viac, aj menej, závisí od firmy a systému. 

Čo sa najčastejšie na LPG kazí? 

Opotrebované bývajú vstrekovače. Niektoré sa dajú repasovať, iné len vymeniť. Reduktor na u nás bežne montovaných systémoch tiež občas vyžaduje repas. Najčastejšie vás však bude trápiť uvoľnená spona na hadici a následne možný malý únik plynu. Oprava? Pár centov..

Čo s rezervou?

Pri montáži LPG, ak zvolíte toroidnú (kruhovú) nádrž, tak prídete o rezervu. Čo s ňou? V podstate máte na výber 3 možnosti. Pripoistiť si asistenčnú službu, ak ju nemáte, nosiť so sebou opravnú sadu (neúčinná, ak je diera príliš veľká), alebo rezervu voziť v kufri. Pozor, ak sa rozhodnete pre tretiu možnosť, rezerva by mala byť v kufri prichytená.

Na aké palivo auto štartuje? 

Auto zvyčajne štartuje na benzín a po pár minútach sa automaticky prepne na plyn. Samozrejme, je možné nastaviť aj priame štartovanie na plyn.

Čo s benzínom v nádrži?

Raz za čas vyjazdite aj benzín v nádrži a dotankujte nový. Rozpočítajte si to. 3 - 4 nádrže LPG a jednu benzínu. Taktiež ak nemáte nastavený prívstrek benzínu, na dlhej trase občas na pár kilometrov prepnite na benzín. Pomôžete tak vstrekom, čerpadlu a ostatným komponentom klasickej palivovej sústavy. 

Čo s tým, keď pri jazde na plyn klesá ručička benzínu?

Nebojte sa. Pri jazde na plyn, keď splynovač nevykazuje chybu a padá ručička benzínu, tak za to môže riadiaca jednotka, ktorá nepočíta aktuálne množstvo paliva v nádrži, ale vychádza z údajov o spotrebe. Ako to vyriešiť? Na rad prichádza emulátor. Zvyčajne si zaň musíte priplatiť.