VW naposledy z tejto oblasti predstavil koncept pred niekoľkými mesiacmi. Išlo o CrossBlue Coupé.

Volkswagen popisuje nový dizajn ako evolúciu vzhľadu svojich SUV. T-Roc je dlhý 4,2 metra, vysoký 1,5 metra a široký 1,83 metra. To znamená, že v porovnaní s Tiguanom bude širší, kratší a nižší.

VW pod kapotu uložil dvojlitrový štvorvalec TDI z výkonného modelu Golf GTD. Jeho silu 135 kW (184 k) spolu s krútiacim momentom 380 Nm posiela na kolesá sedemstupňová prevodovka DSG. Z 0 na 100 km/h to SUV potrvá 6,9 sekundy. Maximálka predstavuje 210 km/h. Papierová priemerná spotreba pritom hovorí o 4,9 l/100 km. Ako som už spomenul, T-Roc vznikol na platforme MQB a teda vpredu má zavesenie typ McPherson a vzadu je viacprvková náprava. Celý zjav dopĺňajú 19 palcové zliatinové kolesá so 245 mm širokými pneumatikami.

Odnímateľná strecha a trojdverová karoséria. To sú hlavné dizajnové prvky, ktoré aktuálne T-Roc odlišujú od podobných konceptov.

Ktovie či sa do sériovej výroby dostanú aj odnímateľné strešné panely.

T-Roc má na palube možnosť zvoliť jeden z troch jazdných režimov (asfalt, offroad a sneh). Koncept má, samozrejme, pohon všetkých kolies. V režimoch offroad a sneh je výkon rozdelený v pomere 50:50. VW svoj typ vybavil aj asistentom rozjazdu do kopca a zjazdu z kopca. V teréne sa vodičovi určite hodia kamery, ktoré snímajú okolie auta.

Koncept by do sériovej výroby mal prísť v roku 2017. Dovtedy ešte musíme spoznať jeho finálnu podobu, ktorá určite uberie na jeho dizajnovom prejave. Kedy ju však spoznáme je zatiaľ neznáme.

Zdroj: autoblog.com

Prečítajte si aj:  Volvo Concept Estate je tretím dielom do skladačky