Nová éra

Corvetta bola vždy americká ikona, ktorá bojovala nerovný boj s európskou konkurenciou. Od 50-tych rokov ostala pri koncepcii s motorom vpredu. Až dodnes. Corvette C8 prináša revolúciu, a tou je zmena polohy motora. Ten sa teraz nachádza v strede, a to autu ponúka doslova dokonalé vyváženie. Priaznivci tradícií však ešte nemusia skolabovať. Pod skleneným krytom sa stále vyníma atmosférický motor.

Konkrétne 6,2l V8 s kódovým označením LT2. Vychádza z predchádzajúceho LT1, ktorý poháňal C7. LT2 je kompletne prepracovaný a disponuje napríklad hliníkovým blokom motora s vložkami z liateho železa a priamym vstrekovaním paliva pracujúceho s tlakom až do 150 barov. Aby sa nepovedalo, v dobe ekológie vypína aj polovicu valcov. Motor má 369 kW (502 k) a 637 Nm.

Vysoký krútiaci moment by mal byť dostupný aj v nižších otáčkach. Fanúšikovia trojpedálového uloženia, pripravte si vreckovky. Výkon bude na výhradne zadné kolesá posielať 8-stupňová dvojspojková prevodovka od firmy Tremec. Chevrolet sa chváli hlavne nízkym uložením motora, čo je veľmi prospešné pre zníženie ťažiska. Corvetta váži 1530 kg a ak to niekoho zaujíma, jej batožinový priestor má kapacitu 357 litrov.

Cestná stíhačka

Nové uloženie motora znamená aj úplne nový dizajn. A ako povedal jeden náš sledovateľ na Instagrame, v prvom momente si myslel, že sa pozerá na Ferrari. To teraz nechápte tak, že by Američania kopírovali. Skôr za to môže silueta motora v strede v kombinácii s červenou farbou. 4 630 mm dlhá Corvetta má svoj unikátny štýl, ktorý má pripomínať stíhačky F22 alebo F35. Ako čerešničku na torte má odnímatelný strešný panel.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Ešte väčší šok predstavuje interiér. Celá kabína je posunutá až 42 cm vpred oproti predchodcovi. Chevrolet prezentuje kabínu ako exkluzívny priestor s kvalitnými materiálmi, ako napríklad pravá oceľ, koža, karbón a hliník. Corvetta dostala úplne nový multimediálny systém. Ten zahŕňa dva veľké displeje. Pred vodičom sa nachádza 12-palcový, na ktorom sa menia zobrazované informácie podľa jazdného režimu. Druhý displej slúži infotainmentu. Oba majú omnoho lepšiu odozvu a grafiku vďaka prepracovanej digitálnej architektúre GM. Tá používa menej káblov, čo celý systém výrazne zrýchlilo.

Takéto usporiadanie stredovej konzoly som ešte nevidel.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Ďalej má vodič k dispozícii napríklad bezdrôtové nabíjanie telefónu, vyhrievanie volantu, 10-reproduktorový systém Bose v základe (14 za príplatok),  merač dát o zrýchlení, preťaženiach a takisto kamera, ktorá vašu jazdu nahráva. A koľko toto všetko stojí?

Držte sa. Presná cena ešte nie je známa, ale mala by štartovať pod hranicou 60 000 $ bez tamojšej dane. No stále je to za takýto kus auta priam neskutočná cenovka.