Z druhej nafotenej kamuflovanej verzie je zrejmé, že nová Škoda Octavia 4 predné svetlá delené mať nebude, chvalabohu. Naopak, delené budú zadné skupinové svetlá, s časťou v piatych dverách, čo však každému autu pridá na elegancii a luxusnejšom dojme. Silueta verzie combi je aj vďaka maskovaniu zrejmá. Nič prevratné čakať nemožno. Škoda Octavia bude naďalej bojovať s veľkým kufrom, takže sklon D stĺpikov nie je pozvoľný, ale dosť ostrý. 

Rovnako, ako pred časom biely model nafotený v Alpách, aj táto tmavo šedá verzia má pod maskovaním nepochybne fakticky finálnu verziu dizajnu. No okolie a fotografov klame množstvom netradične spracovaného materiálu navyše. Bežne sa autám dáva rôzne potlačená fólia, aby dizajn oklamala komplikovanými tvarmi potlače. Škoda však ide ešte ďalej. Všimnite si, koľko navyše nalepených plastových častí lakovaných v rovnakej farbe má na bokoch a okolo zadných dverí. K tomu tradične falošné samolepky pre oklamanie tvarov svetiel a špeciálne v prípade kombíkov maskujú časti hlavne poslednú pasáž kabíny.

Nová Škoda Octavia má byť ešte väčšia

Škoda bola už generácie majstrom zväčšovania rozmerov jednotlivých modelov na maximálnu únosnú mieru danej triedy. Preto mnohí porovnávajú Superb s väčšími autami, než kam patrí, a to isté sa už dve generácie deje s Octaviou. Po príchode typu Scala, ktorý je väčší ako Rapid, je veľmi možné, že pre vybudovanie väčšieho odstupu bude nová Octavia 4 ešte väčšia. Začať by to však nemalo prevismi, ale dlhším rázvorom.

Je trochu prekvapivé, že špionážne foto sa venujú len kombíku a liftback akoby po bežných cestách v rámci testovania nejazdil. Pretože sa obecne očakáva, že práve ten Škoda odhalí skôr, ale Škoda môže aj tu urobiť netradičný krok a predstaví oba modely súčasne.
 

Predpoveď motorov

Podľa súčasnej ponuky a umiestnenia typu Octavia v rámci ostatných typov značky je takmer isté, že Škoda Octavia 4 dostane všetky súčasné objemy motorov značky. To znamená benzinové 1,0 TSI, 1,5 TSI a 2,0 TSI. Naftové verzie budú mať dva objemy motorov, samozrejme s viacerými výkonovými variantami. Budú to menšia 1,6 TDI a 2,0 TDI. Je zrejmé, že v ponuke budú verzie s manuálnou 6-stupňovou a automatickou 7-stupňovou DSG prevodovkou, rovnako zväčša predokolky, ale aj verzie s pohonom oboch náprav. Neskôr iste príde Octavia RS, ktorá podľa všetkého dostane k výkonným dvojlitrom aj elektromotor pre krátkodobé zvýšenie výkonu a dynamiky.


Foto: Automedia, motor1.com