Nová centrálna matica na uchytenie diskov k náboju je v bežnom svete skôr estetický prvok, ako reálne využiteľný. BMW ju však ponúka ako súčasť spolu s kovanými diskami, ktoré sú určené pre verzie M2, M3 (aj kombi) a M4.

Dvojrozmer s rôznym priemerom diskov

Ľahké a kované disky v matnej farbe Jet Black majú vyfrézovaný nápis M Performance a tiež rozdielny priemer, vpredu majú 19 a vzadu 20 palcov. V BMW na nich obúvajú pneumatiky s rozmermi 275/35 R19 a 285/30 R20. Sú špeciálne uspôsobené na uchytenie k náboju cez centrálnu maticu a toto spojenie zabezpečuje uchytenie s krútiacim momentom až 930 Nm.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Okrem týchto 3 vozidiel si od BMW môžete, alebo skôr ste mohli kúpiť aj automobil priamo s centrálnou maticou, ku ktorej je prispôsobený podvozkový systém a to BMW 3.0 CSL. To predstavili pri príležitosti 50. výročia BMW M a predávali ho v limitovanej sérii 50 kusov. Kto ho ale nezískal, môže si teda kus motoršportu priniesť k sebe do garáže aj pomocou tejto sady diskov s centrálnou maticou. Koho by nakoniec zaujímala ešte aj cena, BMW sadu predá za nemalých 12 tisíc eur.

Zdroj: BMW, bmwblog