V aute nájdeme ľahké materiály ako karbónový hnací hriadeľ (kardan) a hliníkové časti šasi. Cieľom pri tvorbe bolo dosiahnuť čo najlepšie rozloženie hmotnosti. Giulia má byť spolu s Cadillacom ATS, Jaguarom XE a Lexusom IS ďalším autom, ktoré chce v oblasti jazdných vlastností poraziť BMW radu 3 vo vlastnej hre.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Alfa sa po rokoch tápania konečne vracia k zadnému náhonu. Inžinieri mali počas vývoja na mysli športové ambície Giulie. Vpredu nájdeme dvojité lichobežníkové zavesenie a vzadu viacprvkovú nápravu. Najťažšie časti auta sústredili dizajnéri čo najbližšie k stredu vozidla. V aute nájdeme tiež ľahké materiály ako karbónový kardan a hliníkové časti šasi. Cieľom bolodosiahnuť čo najlepšie rozloženie hmotnosti. Výsledný pomer však Taliani neprezradili.

K dispozícii benzínový aj naftový motor

Giulia príde zo začiatku len s troma motormi. Benzínový 2,0 litrový turbomotor dostane 147 kW (200 koní) a 330 Nm. K agregátu dostane výhradne 8-stupňovú automatickú prevodovku. Na starom kontinente budú určite obľúbenejšie naftové motory. Hliníkový agregát s objemom 2,2 litra dostane dve verzie s výkonom 110 kW (150 koní) a 132 kW (180 koní). Do vienka dostal nové vstrekovanie Multijet II. Naftové verzie sú v základe so 6-stupňovým manuálom. Za príplatok môžete mať 8-rýchlostný automat.

Alfa Romeo Giulia

Giulia patrí medzi najľahšie autá triedy

Dizajn je kapitolou samou o sebe. Vyzerá inak ako nemecké autá a to je dobre. Elegantne a pritom športovo? Štíhlo? Zdanie pritom neklame. Dieselová motorizácia s výkonom 180 koní váži len 1374 kg bez náplní. Vrcholná verzia Quadrifoglio má hmotnosť 1524 kg bez náplní.


Alfa Romeo prináša novinku v podobe Integrated Brake System (IBS). Systém kombinuje tradičný posilňovač bŕzd so stabilizačným systémom a redukuje vibrácie pri brzdení. Verzia QV potrebuje na zastavenie zo stovky len 32 metrov! Obyčajná Qiulia 38,5 metra. Na palube bude dnes už takmer samozrejmosť v podobe automatických bŕzd, detekcie chodcov a monitorovania jazdných pruhov.

Alfa Romeo Giulia

Giulia chce v interiéri zaujať najmä vodiča

Interiér pripomína dávnejšie modely Alfy, ktoré doslova obopínali vodiča. Už z pohľadu do interiéru sú jasné športové ambície Giulie. Na stredovom paneli nájdeme 3,5“ alebo 7“ displej infotainmentu (v závislosti od výbavy). Za príplatok môžete zvoliť pakety Sport alebo Luxury. Sada Sport dostane v interiéri nejaký hliník navyše. „Luxusný“ paket obsahuje kožený interiér, vyhrievané sedačky, drevené a chrómové dekorácie a adaptívne svetlomety. Na palube nebude chýbať ani volič jazdných režimov Alfa DNA.


Neberú vás nemecké autá, no chcete zadokolku strednej triedy? Možnosti už dávno neboli pestrejšie: vydarený Cadillac ATS, skvelý Jaguar XE, netradičný Lexus IS a od jari 2016 aj Alfa Giulia. Pokiaľ chcete práve Alfu, zapíšte si do kalendára dátum 15.4. V ten deň Taliani spúšťajú registráciu a berú zálohy. Kedy prídu prvé kusy k zákazníkom v SR či ČR zatiaľ nevieme.

Alfa Romeo Giulia