Nové Audi Q5 (2013) prichádza so zmenami exteriéru, čo to preštylizovali i vo vnútri auta, vylepšili podvozok, a samozrejme, sa neopomenuli ani motory. Pri pohľade zvonku je vidieť jemné modifikácie predného nárazníku, nový gril na maske auta a pozmenené reflektory. Zadok auta sa prílišných zmien nedočkal, len koncovky výfukov a nové LED svetlá.


V interiéri je to klasické Q5, zmeny sa dotkli stredovej konzoly. Na jej vrchole tróni sedem palcová obrazovka audio systému Bang & Olufsen kombinovaná s navigáciou MMI a DVD prehrávačom s hlasovým ovládaním. Pasažieri môžu počas jazdy zo svojich telefónov a laptopov surfovať po internete cez Wi-Fi alebo sa pripojiť pomocou Bluetooth. Vodič má v navigácii nového pomocníka - Audi spolupracuje s Google, a tak vo veľkomestách určite pomôže napríklad funkcia Street view známa z aplikácie Earth, alebo body záujmu v mape. Rovnako sa zíde online sledovanie dopravných zápch. Ak radi počúvate rádio, v tom prípade vás uspokojí viac než 5000 internetových staníc v databáze auta. K pohode v interiéri prispieva i elektronicky ovládané panoramatické strešné okno.

Len drobné kozmetické zmeny, tak ako je u Audi zvykom

Len drobné kozmetické zmeny, tak ako je u Audi zvykom

Elekronické hračky si našli miesto i na podvozku a pri zvýšení bezpečnosti jazdy, a tak v ponuke je napríklad systém odporúčania prestávok pre vodiča. Ten na základe pohybov volantu a ďaľších údajov zistí, že vodičova pozornosť sa znižuje. Radarový tempomat udržiava nastavený odstup od vozidla idúceho vpredu a pri rýchlostiach pod 30 km/h zastaví ak hrozí kolízia. Nemôže chýbať Lane assistant upozorňujúci na nechcené opustenie jazdného pása. Vychytávkou je Audi drive select, kde vodič má možnosť nastaviť citlivosť elektronického pedála akcelerátora, body preraďovania či intenzitu posilňovača riadenia.

Interiér najvyššej kvality je pre Audi otázkou cti

Interiér najvyššej kvality je pre Audi otázkou cti

Chudobná ponuka nie je ani čo sa motorov týka. Audi posiela Q5 do boja o zákazníkov s piatimi motormi. Tri TDi a dva TFSi. Všetky majú priame vstrekovanie s prepĺňaním a dostali Start-Stop ako štandart vo všetkých verziách. Sledujú trend a tak pri zvýšenom výkone zároveň klesla spotreba až o 15 percent. Najlepšie sa javí štvorvalce 2,0 TDi, ktorý je dodávaný v dvoch modifikáciach - verzia s výkonom 105 kW (143 k) a krútiakom 320 Nm. Spriahnutá je so šesťstupňovým manuálom a pohonom predných kolies. Spotreba takéhoto dízla je len 5,3 litra/100km a emisie CO2 139g/km. Druhá verzia tohto motoru má výkon 130 kW (177 k) a krútiaci moment 380 Nm. Papá 6 litrov a poháňa na rozdiel od pedchádzajúcej verzie všetky kolesá.  Tretí  vznetový motor, šesťvalec 3,0 TDi, produkuje 180 kW (245 k) a krútiak má slušných 580 Nm. Pohon všetkých kolies je riešený cez 7-stupňovú prevodovku s dvomi spojkami. Spotreba však nie je nijako zlá - 6,4 litra/100km.

Benzínové agregáty máme ako sme už písali dva. Nový motor 2,0 TFSi dáva 165 kW (225 k) a newtonmetrov 350. Štvorvalec má nové inovácie ako ovládanie zdvihu ventilov, tepelný manažment, turbokompresor a integráciu zberného výfukového potrubia do hlavy valcov. Spotreba tohto dvojlitra je 7,6 litra. Silnejší v tejto dvojke je ale 3,0 TFSi, čo je V6-kový motor plnený kompresorom. Výkon? 200 kW (272 k) a 400 Nm. Stovku zvládne za 5,9s a maximálka leží na 234 km/h. Priemernú spotrebu Audi udáva 8,5 l/100km.

Opomenúť by sme nemali ani verziu Hybrid. Tú poháňa benzínový štvorvalec 2,0 TFSi s výkonom 155 kW (211 k) a krútiakom 350 Nm. K nemu je do páru pripojený 40 kW-tový elektromotor s krútiacim momentom 210 Nm. Spoločne krátkodobo vedia poskytnúť 180 kW (245 k) a 480 Nm. Prevodovka v tejto verzii je 8-stupňový automat, ktorý nemá hydrodynamický menič krútiaceho momentu. Na jeho mieste je v skrini prevodovky uložený elektromotor prstencového tvaru, ktorý je skombinovaný s lamelovou spojkou. Táto spojka spája, resp. oddeľuje elektromotor a benzínový motor TFSI.

Pohon je pernamentne na všetky kolesá, len pri 2,0 TDi motore sú poháňané iba predné kolesá. Pri 4x4 pohone je výkon rozdelovaný v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy.