V danom segmente sa o spotrebe zvyčajne gentlemansky mlčí. V prípade hybridu to nie je možné. Myslím si, že Audi aj napriek tomu do popredia tlačí najmä výkon a efektívnosť a nechváli sa nasilu každou ušetrenou kvapkou paliva. Výrobca prehlasuje, že hybridná A8 kombinuje jazdné vlastnosti šesťvalca so spotrebou štvorvalca. Pozrime sa na to podrobnejšie.

Systémový výkon 180 kW (245 k) a maximálny krútiaci moment 480 Nm pochádzajú z kombinácie benzínového agregátu 2,0 TFSI a elektromotora. Spaľovací štvorvalec, ktorý niekoľkokrát získal ocenenie „Motor roka“, dosahuje výkon 155 kW (211 k) a 350 Nm. Poznáte ho z mnohých aplikácií, napríklad aj z aktuálneho testu Golf GTI VI. Samotný elektromotor má 40 kW (54 k) a 210 Nm. Keďže ide o takzvaný paralelný hybrid, spaľovací a elektromotor sú umiestnené za sebou. Spojené sú spojkou a pracujú spoločne alebo oddelene.

Hybrid stojí na 19 palcových zliatinových kolesách so špeciálnym turbínovým dizajnom.

Hybrid stojí na 19 palcových zliatinových kolesách so špeciálnym turbínovým dizajnom.

Hybrid dokáže v elektrickom režime prejsť pri rýchlosti 60 km/h 3 kilometre. Maximálna rýchlosť, ktorú vyprodukuje elektromotor je 100 km/h.  Jazdné výkony nie sú zlé, no mohli by byť aj lepšie. A8 zrýchli na 100 km/h za 7,7 sekundy a maximálne dosiahne 235 km/h. Teraz sa vráťme ku spotrebe. V kombinovanom európskom cykle spáli hybridné Audi len 6,3 l/100km. Informácia pre ekológov: emisie CO2 sú na úrovni 147 g/km. Do nádrže sa zmestí 75 litrov benzínu. To poskytne A8 slušný dojazd. Zdrojom elektrickej energie je lítium iónová batéria zložená zo 72 článkov a kapacitou 1,3 kWh. Celé Audi A8 hybrid váži 1 870 kg z čoho batéria má hmotnosť len 38 kg. Všetky hybridné komponenty vážia len 130 kg. Výkon prenáša na predné kolesá osemstupňový automat. Elektromotor má tri funkcie. Slúži ako motor, spúšťač benzínového motora a ako generátor, ktorý počas brzdenia a spomaľovania rekuperuje energiu.

Manažérsky koráb spĺňa očakávania. Na druhej strane si myslím, že nízka spotreba v reálnej premávke narastie.
Hliníková karoséria má 231 kg. Oproti oceľovej konštrukcii je ľahšia o 40%.

Hliníková karoséria má 231 kg. Oproti oceľovej konštrukcii je ľahšia o 40%.

Bežná jazda môže prebiehať v troch režimoch. V elektrickom móde EV je už podľa názvu jasné, že do popredia ide elektromotor. Štandard D s ohľadom na úspornú prevádzku zapája spaľovací alebo elektromotor. Športový režim S dodáva jazde športový šmrnc. Je úplne jasné, že Audi svoju A8 vybavilo všetkým čím sa dalo. Asistenčné systémy strážia priestor okolo vozidla, dávajú pozor na jazdné pruhy, uľahčujú parkovanie, asistujú pri jazde v noci a tak ďalej. Zaujímavou vychytávkou je Active Noise Control, o ktorom sa veľa nehovorí. Ide o systém, ktorý má v kabíne udržať čo najväčšie ticho. Nejde však o žiadne mechanické odhlučnenie kabíny. Táto elektronická pomôcka privádza do kabíny cez reproduktory antizvuk. V tomto prípade sa využíva interferencia. Hluk motora je teda utíšený „opačným“ zvukom.

Veľký hybrid má rozmery 5137 x 1949 x 1460 mm s rázvorom 2992 mm. Dizajn sa nesie v klasickej chladnej dokonalosti, na ktorú sme si už z Nemecka zvykli. Predné svetlomety sú vybavené dennými LED svetlami. Zákazníci si budú vyberať z 11 farebných odtieňov. Interiér taktiež štandardne neponúka žiadne veľké emócie. Jeho plusom je výborné spracovanie a vysokokvalitné materiály. Ozvučenie zabezpečuje audiosystém BOSE so 14 reproduktormi. Batožinový priestor ponúka 335 litrov. Audi A8 Hybrid sa do predaja dostane už v apríli tohto roku. Na nemeckom trhu sa bude novinka predávať za 77 700 €. Do predaja sa dostane aj verzia Long, ktorá má rázvor dlhší o 13 centimetrov a cenu vyššiu o 7 700 €. Ceny pre Slovensko zatiaľ nepoznáme.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov