Audi urquattro, model, ktorý už navždy ostane v srdciach fanúšikov áut

Audi urquattro, model, ktorý už navždy ostane v srdciach fanúšikov áut

Spojenie Audi Quattro je po 30 rokoch už legendárne. Presne tak. Je tomu už 30 rokov, keď Audi na stánku na autosalóne v Ženeve po prvýkrát predstavilo sériovú verziu Audi Quattro na jar 1980. Za tri desaťročia stihlo Audi neuveriteľné množstvo vecí. Quattro sa stalo samostatnou divíziou výrobcu, predstavuje jedne z hlavných smerov a identitu značky. V rôznych odvetviach motoršportu získalo quattro pre Audi ohromné množstvo víťazstiev.

Audi S1 v akcii na zimnej rely. Svojho času absolútne nepremožiteľná mašina.

Audi S1 v akcii na zimnej rely. Svojho času absolútne nepremožiteľná mašina.

Dnes sa pohon quattro teší väčšej obľube než kedy predtým. Nepochybne aj vďaka šikovnému marketingu. Minulý rok predalo Audi celosvetovo 316 824 modelov s 4x4. Quattro sa tak znova stal najobľúbenejším pohonom všetkých kolies na svete. To znamená, že prakticky každé tretie predané audi je vybavené touto úspešnou technológiou.

Takto vyzeralo prvé predstavenie sériového quattro coupé na autosalóne v Ženeve v roku 1980

Takto vyzeralo prvé predstavenie sériového quattro coupé na autosalóne v Ženeve v roku 1980

"Vtedy to bola s predstavením quattro skutočne pionierska technológia a úplne nová cesta." - hovorí riaditeľ predaja. "Ale skutočným úspechom systému je fakt, že ho neustále inovujeme. Napríklad, nedávno sme do mnohých modelov ako S4/S5, A8 a R8 dali špičkový sportdiferencial, a najnovší prírastok RS5 má diferenciál s vonkajším prstencovým ozubením. Quattro môže mať 30 rokov, ale je to technológia orientovaná na budúcnosť.

Boli časy, keď Audi stavalo systém quattro pre svoje autá. S príchodom typov Q7 a Q5 je to naopak. Audi stavia autá pre svoj pohon.

Boli časy, keď Audi stavalo systém quattro pre svoje autá. S príchodom typov Q7 a Q5 je to naopak. Audi stavia autá pre svoj pohon.