Predpokladáme, že nebudeme ani trochu preháňať, keď napíšeme, že modely M2 CS a M5 CS majú za sebou fantastický úspech. Recenzie vynášali obe BMW do neba a záujem o ne medzi zákazníkmi značky tomu zodpovedal, takže asi nikoho neprekvapíme, že sa mníchovská automobilka pokúsi na tento triumf nadviazať ďalšími autami.

Podobne ako dvojka a päťka „CéeS“, aj M3 CS a M4 CS by mali byť výkonnejšie, ľahšie, lepšie ovládateľné a zábavnejšie verzie štandardných modelov, presné špecifikácie sú však zatiaľ zahalené tajomstvom. Kolegovia z BMWblogu, ktorí majú väčšinou veľmi dobre informované zdroje blízke automobilke, tvrdia, že by obe autá mali mať výkon niekde medzi 510 a 550 koňmi.

BMW M4 CSL

Za samozrejmosť vraj máme považovať aj pohon xDrive a osemstupňovú automatickú prevodovku, čo by pre všetkých, ktorí fandia hlavne menšej dvojke CS s pohonom zadných kolies a manuálom, mohlo byť sklamaním. V každom prípade však tí, ktorí už mali možnosť jazdiť s BMW M5 CS, vedia, že špecialisti od M GmbH dokážu robiť zázraky so štvorkolkami i automatmi.

Ak vám ani jedna z uvedených častí pohonu nevyhovuje, máte smolu. BMW sa manuálov nekompromisne zbavuje a podobne svojej klientele postupne berie možnosť vybrať si najvýkonnejšie autá bez systému xDrive. Možno sa však pre prívržencov zadokoliek aspoň na chvíľu blýska na lepšie časy. Prečo?

BMW M4 CSL

Len zadokolka, a možno.. možno dokonca manuál

Spomínaný BMWblog hovorí, že ešte výkonnejšia, lepšia a predovšetkým ľahšia verzia M4 CSL (odtiaľ to písmeno L ako Leicht v názve) by mala byť dostupná výlučne s pohonom zadných kolies. Oficiálne to zatiaľ pochopiteľne nie je, ale úspora hmotnosti nemá ísť na vrub len rozsiahlemu nasadeniu dielcov z karbónového kompozitu, šetrnejšiemu nakladaniu s izoláciou, ale má byť dosiahnutá práve i odstránením techniky xDrive.

Výkon preplňovaného radového šesťvalca S58 s objemom 3,0 litra tiež nemá ostať rovnaký. V kuloároch sa hovorí o „minimálne 550 koňoch“, s najväčšou pravdepodobnosťou to preto bude niekde medzi 550 a 560 koňmi. Čo však zaráža najviac, je informácia o tom, že v BMW stále úplne nezavrhli možnosť použiť manuál.

BMW M4 CSL

Ak máme byť úprimní, veľkú šancu tejto alternatíve nedávame. V každom prípade však musíme uznať, že nové Porsche 911 GT3 je dôkazom toho, že ak dobrí zákazníci zatlačia na správnom mieste, nič nie je nemožné. Či sa to podarí i v prípade BMW M4 CSL, si budeme musieť ešte chvíľu počkať. Informátori hovoria, že modely CS i CSL nedorazia skôr než v roku 2023.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov