Nová Mazda CX-80 bude väčším súrodencom nedávno predstavenej CX-60 a stane sa novou vlajkovou loďou automobilky. Obe vozidlá budú prakticky identické s výnimkou veľkosti, respektíve pravdepodobne rázvoru a dĺžky. Mazda potvrdila, že CX-80 dostane až tri rady sedadiel, teda celkovo sedem miest na sedenie, pričom postavená bude na rovnakej platforme ako menšia CX-60. Napriek tomu, že Mazda ešte nezverejnila technické údaje k pripravovanej novinke, môžeme takmer s istotou povedať, že dostane pohon zadných kolies a radový šesťvalec po vzore šesťdesiatky.

Ako sme spomínali, tá je postavená na novej platforme so zadným pohonom a ako prvý model značky bude využívať agregáty z novej rodiny radových benzínových a naftových motorov doplnených o plug-in hybridnú konfiguráciu. V Európe bude ponuka obsahovať trojicu pohonných jednotiek. Okrem plug-in hybridu s 2,5-litrovým atmosférickým štvorvalcom Skyactiv-G pribudne aj 3,3-litrový turbodiesel a budúci rok má rodinu motorov PHEV uzavrieť radový benzínový šesťvalcový motor s objemom 3,0 litra. Nová CX-80 by mala dostať rovnaké pohonné jednotky, ktoré však môžu byť naladené na iné hodnoty výkonu a krútiaceho momentu. Rovnako by v ponuke nemal chýbať ani pohon 4x4, pričom hnacia sila by sa na kolesá mala prenášať cez 8-stupňový automat. 

Nová Mazda CX-60

Nafúknutá CX-60

Je zrejmé, že nová Mazda CX-80 bude rozmerovo väčšia než CX-60. O koľko, to zatiaľ netušíme. Pre zopakovanie, šesťdesiatka na dĺžku meria 4740 mm a má rázvor 2870 mm. Tieto hodnoty by mali s príchodom 7-miestneho SUV o niečo narásť, pričom sa zvýši aj hmotnosť. Tá dosahuje v najťažšej konfigurácii Mazdy CX-60 hodnotu 2100 kg, čo nie je vôbec málo. S príchodom elektrifikácie sú však nové vozidlá čoraz obéznejšie a nová CX-80 nebude výnimkou. Mimochodom ani jeden zo spomenutých modelov nebude k dispozícii na americkom trhu. Ten však nemusí smútiť, nakoľko Mazda pripravuje ekvivalenty v podobe verzií CX-70 a CX-90. 

Zdroj: Mazda UK