Na dnešný deň Mazda vopred avizovala premiéru typu CX-60. Ide o dôležitý produkt, uvádza totiž celkom novú platformu so zadným pohonom a pozdĺžnym uložením motora. Postupne majú na tejto technike vzniknúť štyri rôzne SUV. Európa dostane dve z nich, časom príde do predaja väčší súrodenec CX-80 s tromi radmi sedadiel. Až do jeho príchodu bude novinka vlajkovou loďou výrobcu z Hirošimy.

Dlhá predná kapota a hranatejšie tvary

Mazda CX-60 svojím dizajnom neprekvapuje. Jej krivky naznačila nielen automobilkou zverejnená upútavka, ale tiež zopár uniknutých fotografií zachytených pri výrobe oficiálnych materiálov. Na internet sa dostali ešte v priebehu novembra. Už vtedy bola evidentná prítomnosť dlhej prednej kapoty, ktorá prezradila použitie prelomovej architektúry.

SUV navrhnuté podľa najnovšej verzie štylistického jazyka Kodo sa vyznačuje o niečo hranatejšími tvarmi než majú aktuálne produkty Mazda. Vpredu zaujme netradičným prepojením LED svetlometov s veľkou maskou chladiča, zboku upúta masívnymi oblúkmi blatníkov a zadnú časť charakterizujú najmä štíhle svetlá a pár zdvojených koncoviek výfuku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Od populárneho typu CX-5 sa čerstvo odhalené vozidlo odlišuje aj exteriérovými rozmermi. Výrazne navrch má najmä rázvorom náprav merajúcim 2 870 milimetrov, ale tiež dĺžkou 4 745 mm a šírkou 1 890 mm. Strecha je pri výške 1 675 mm naopak mierne nižšie. Štandardné kolesá majú priemer 18 palcov, najväčšie dostupné budú dvadsiatky. Na výber má byť osem farieb laku.

Latku luxusu i komfortu posunie vyššie

Interiér reflektuje zovňajšok japonského SUV. Využíva viacero známych komponentov a obsahuje výrazné hrany. Už na prvý pohľad upúta svojou šírkou. Vnútorné rozmery kabíny nepoznáme, no batožinový priestor ponúka štandardne objem 570 litrov. Po sklopení zadných sedadiel a naložení po strechu je k dispozícii 1 726 l.

Mazda v ostatných rokoch bodovala v oblasti subjektívnej kvality interiéru, ktorá sa nemusela hanbiť ani pred prémiovou konkurenciou. Budúca vlajková loď latku luxusu i komfortu posunie opäť vyššie. Očakávať teda môžeme nielen mnohé hodnotné materiály, ale aj výborné dielenské spracovanie.

Prístrojový panel novinky je digitálny a dopĺňa ho head-up displej s trikrát väčšou plochou než v type CX-30. Palubnej doske dominuje 12,3-palcová obrazovka infotainmentu. Bohatý zoznam vybavenia zahŕňa množstvo bezpečnostných a asistenčných prvkov, ako aj 360-stupňovú sústavu kamier či bezkľúčový systém.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Zo začiatku len ako plug-in hybrid

SUV využíva vpredu zavesenie kolies s dvomi lichobežníkovými ramenami, vzadu je viacprvková náprava. Vyladeniu podvozka venovali konštruktéri špeciálnu pozornosť. Okrem iného patrí do štandardu funkcia Kinematic Posture Control známu z roadsteru MX-5, ktorá reguluje pohyby karosérie selektívnym pribrzďovaním kolies.

Na európskych trhoch ponúkne Mazda CX-60 trojicu pohonných jednotiek. Už vopred automobilka hovorila, že súčasťou palety bude plug-in hybrid využívajúci známy 2,5-litrový atmosférický štvorvalec Skyactiv-G. Ten má takmer nezmenené naladenie. Dosahuje najvyšší výkon 141 kW (192 k) a krútiaci moment 261 Nm, pričom mu asistuje elektromotor s parametrami 100 kW (136 k) a 250 Nm.

Systém dokáže celkovo vyprodukovať hodnoty 241 kW (328 k) a 500 Nm, verzia PHEV je vďaka tomu historicky najsilnejšie sériové auto značky. Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h zvládne za 5,8 sekundy. Najvyššia rýchlosť je limitovaná, stropom je úroveň 200 km/h. Mazda využíva akumulátor s kapacitou 17,8 kWh. Ponúkať má elektrický dojazd 60 km, pričom ju možno nabiť bežným striedavým prúdom za 4 hodiny.

Medzikusom v pohonnom reťazci je osemstupňová samočinná prevodovka, v ktorej klasický hydrodynamický menič nahradila viaclamelová spojka doplnená elektromotorom. Automat bude celoplošný štandard. Všetky verzie SUV dostanú aj pohon všetkých kolies, ktorý nesie označenie i-Activ.

Na slovenskom trhu od 48 890 eur

Samozrejme, v ponuke nebudú chýbať očakávané radové šesťvalce. Plug-in hybrid doplní ešte počas tohto roka 3,3-litrový turbodiesel, v tom nasledujúcom má pribudnúť benzínový agregát e-Skyactiv X. Ich parametre zatiaľ nepoznáme. Isté však je, že oba šesťvalcové motory dostanú 48-voltový mild-hybridný systém.

Popri oficiálnom odhalení SUV zverejnila japonská automobilka rovno aj ceny variantu PHEV, ktoré sú oproti menšiemu typu CX-5 omnoho vyššie. V základnom vybavení Prime-Line stojí Mazda CX-60 na slovenskom trhu najmenej 48 890 eur. Ak chcete špičkový variant Takumi, musíte si pripraviť najmenej 54 340 eur a zvoliť si môžete ešte štyri príplatkové balíky.

Zdroj: Mazda, Carscoops

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 30 obrázkov