Kým prvý pokus Dreame sme zatiaľ videli len na počítačových ilustráciách, druhý čínsky plagiát (zatiaľ bez konkrétneho mena) vyzerá, že existuje v reálnej podobe. Stopercentne sa za to zaručiť nemôžeme, obrázky však oficiálne zdieľala Dreame Technology, ktorá je známa predovšetkým výrobou vysávačov, fénov a robotických záhradných sekačiek.

Jej najnovší výtvor je evidentne inšpirovaný britským modelom Cullinan automobilky Rolls-Royce, jeho čínsky napodobiteľ však dostane na rozdiel od originálu elektrický pohon.

Na trhu vraj už o dva roky

Na detailnejšie technické parametre je ešte priskoro, ale batériové SUV by malo doraziť na trh už v roku 2027, malo by mať rázvor náprav 3,2 metra a pravdepodobne tiež konštrukciu bez prostredných stĺpikov. Ako sa to prejaví na bezpečnosti, respektíve v nárazových testoch, môžeme zatiaľ len hádať, ale je ale na prvých obrázkoch sériové riešenie, nastupovanie na palubu vozidla by malo byť pomerne jednoduché.

Napriek značným rozmerom by mal byť interiér len štvormiestny, pričom zadnú časť kabíny vypĺňajú dve veľké luxusné kreslá navzájom oddelené stredovým tunelom po celej dĺžke interiéru.

Elektro alebo s predlžovačom dojazdu

Napodobenina Cullinanu nedostane jedno srdce ale hneď kvarteto motorov, presnejšie povedané štyri nezávislé elektrické jednotky. O napájanie by sa mal postarať batériový systém s označením CPT 4.0 (Cell-To-Pack) s trakčným akumulátorom s kapacitou najmenej 100 kilowatthodín, ale za príplatok bude zrejme k dispozícii aj spaľovací motor slúžiaci ako predlžovač dojazdu.

Podvozok by mal byť vybavený aktívnym riadením zadnej nápravy s nevídaným uhlom natočenia kolies až 24 stupňov, ktorý zmenší polomer otáčania na menej ako desať metrov.

Na dohľad od Tesly?

Adaptívne odpruženie využije dáta z lidarov skenujúcich cestu pred autom a spolu kamerovým výstupom a milimetrovými radarmi upraví výšku i tuhosť zavesenia podľa aktuálneho stavu ešte predtým, ako sa kolesá dostanú k danej nerovnosti.

Dreame ďalej deklaruje, že chce svoje autá dostať čo najbližšie k európskym zákazníkom. Súčasťou tohto plánu je postaviť továreň neďaleko Berlína, dokonca v blízkosti gigafactory Tesly a o financovanie projektu by sa mala postarať francúzska obchodná banka BNP Paribas.

zdroj: CNC