Citroën doteraz ponúkal hybridnú techniku v crossoveri C5 Aircross ako najdrahší vrchol tohto modelového radu, nová verzia by však mala benzín-elektriku sprístupniť širším vrstvám motoristov.

Nechceme samozrejme predbiehať, cenu zatiaľ nepoznáme, ale s ohľadom na aktuálny cenník miestneho zastúpenia tipujeme, že by sa novinka mohla predávať na slovenskom trhu za zhruba od 34 tisíc eur, čím by sa zaradila medzi verzie BlueHDi 130 a Plug-in Hybrid 180.

Jej základom je v podstate nový benzínový preplňovaný trojvalec PureTech s objemom 1,2 litra, ktorý má až 40 percent nových komponentov v porovnaní s doteraz známymi jedna-dvojkami. Má výkon 100 kW, teda 136 koní pri 5500 otáčkach za minútu, produkuje 230 newtonmetrov pri 1750 ot./min. a Francúzi zdôrazňujú variabilnú geometriu turbodúchadla a použitie rozvodov poháňaných reťazou.

Motor pracuje v Millerovom cykle a Citroën pripomína, že už teraz plní emisnú normu Euro 6.4.

So spaľovacím agregátom je spojený nový dvojspojkový šesťstupňový automat ë-DCS6, v ktorom je zabudovaný prídavný synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi, ktorý pomáha primárnej jednotke pomerne skromnou silou – generuje 21 kW, teda 28 koní a krútiaci moment 55 newtonmetrov.

Elektromotor čerpá energiu z malého prídavného akumulátora (48 V) s kapacitou len 0,432 kWh, ktorý je namontovaný pod sedadlom vodiča, Citroën ale tvrdí, že aj to je dosť na to, aby sa C5 Aircross pohyboval až 50 percent času stráveného v meste výlučne na elektrinu.

Aby sme nezabudli, trojvalec má ešte jednu ďalšiu asistenciu. Ide o štartér-generátor prepojený s kľukovým hriadeľom prostredníctvom remeňa, pričom pri akcelerácii autu pridá ďalších 9kW, inak povedané 12 koní.

Na schopnosti v reálnom svete si budeme musieť ešte chvíľu počkať, Francúzi ale hovoria, že ich nový 48-voltový hybrid má o liter nižšiu priemernú spotrebu v porovnaní s modelom PureTech 130 EAT8, čo by znamenalo, že papierovo „žerie“ v závislosti na výbave len 5,5 až 5,7 litra benzínu na 100 kilometrov. Úspora v meste by potom mala byť dokonca 30-percentná, ale na konkrétne čísla si budeme musieť ešte pár mesiacov počkať.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Citroën