"Keď prídete na stavbu Hubová – Ivachnová, vidíte, že to tam fičí. Keď dôjdete na Višňové, je tam polovica pracovníkov," okomentoval pre Hospodárske noviny minister dopravy Jozef Ráž s dovetkom, že je to "sčasti dané aj rozmerom stavby".

"Nálada a tempo je tam však tiež nižšie," vyjadril sa minister k stavbe úseku D1ky s najdlhším cestným tunelom na Slovensku, ktorým sa stane práve Višňové.

Šéf rezortu dopravy sa vyjadril, že aj napriek okolnostiam im zhotoviteľ naďalej avizuje termín dokončenia tunela Višňové a úseku Lietavská Lúčka - Dubná Skala do konca roku 2025. "Snažíme sa vychádzať im v ústrety vo všetkom, v čom sa dá, ale musíme sa správať hospodárne a nemôžeme im na všetko, čo si vymyslia, kývnuť. Ideme sa voči zhotoviteľovi správať férovo a očakávame, že sa férovo budú správať aj oni k nám," poznamenal Ráž na margo navyšovania cien už rozostavanej diaľnice.

Minister zároveň hodnotí výmenu pôvodného zhotoviteľa stavby ako správne rozhodnutie.

Nové diaľničné úseky ušetria motoristom desiatky minút času na trase BA-KE

Úsek D1 Hubová - Ivachnová sa nazýva aj stavba Liptovskej diaľnice D1. Bude dlhý takmer 15 kilometrov a  vytvorí obchvat mesta Ružomberok. Po dobudovaní sa napojí na existujúcu štvorprúdovú diaľnicu smerujúcu do Košíc.

Motoristom ušetrí diaľnica, ktorej súčasťou je aj tunel Čebrať, 16 minút jazdy v porovnaní s cestou prevej triedy.

Diaľnica v úseku Lietavská Lúčka - Dubná Skala bude taktiež súčasťou diaľničného ťahu D1 a vytvorí nevyhnutné prepojenie miest Žilina a Martin. Vybudovaním 13-kilometrovej diaľnice, ktorej súčasťou bude aktuálne najdlhší tunel Višňové, sa motoristi vyhnú komplikovanému úseku pod hradom Strečno a ušetria 15 minút jazdy.

Zdroj: HN, foto: NDS