Ford podrobne predstavil stratégiu, v rámci ktorej sa zapája do súčasného trendu, keď postupne takmer všetky značky sveta už ponúkajú nejakú formu elektropohonu. Ford zatiaľ zdanlivo tento trend akoby obchádzal, no tak, ako svoj vstup do sveta elektromotorov odkladal, tak mohutne ho teraz odštartoval. Jedným z predstavených typov je úplne nová Kuga, ktorá vo verzii plug-in hybrid bude k dispozícii po uvedení na trh neskôr tento rok. Ponúka dojazd a slobodu tradičného spaľovacieho motora spolu s účinnosťou a kultivovanosťou elektrického pohonu. Kuga Plug-In Hybrid kombinuje 2,5-litrový zážihový motor, elektromotor a generátor a lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 14,4 kWh, pričom výkon dosahuje 225 koní. Dojazd v čisto elektrickom režime presahuje 50 km.

Kuga prišla s elegantným dizajnom exteriéru, väčším vnútorným priestorom a pokročilými technológiami. Adaptívny tempomat so systémom Stop & Go, systém rozpoznávania dopravných značiek a systém udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu pomôžu v hustej premávke aj na diaľnici. Aktívny parkovací asistent 2 umožňuje plne automatizované parkovacie manévre jednoduchým stlačením tlačidla.

Návrat strateného cestovateľa – Explorer je späť

Druhou veľkou novinkou predstavenou na akcii Go Further je nové sedemmiestne SUV Ford Explorer Plug-In Hybrid s výkonom 450 koní, krútiacim momentom 840 Nm a dojazdom v elektrickom režime na úrovni 40 km. V ponuke v dvoch osobitých variantoch s vysokou výbavou – ako športový Explorer ST-Line a ako luxusný Explorer Platinum. O pohon sa stará kombinácia 3,0-litrového zážihového motora EcoBoost V6, elektromotor a generátor. Explorer Plug-In Hybrid má výkon 450 koní a krútiaci moment 840 Nm. SUV dokáže v meste jazdiť s nulovými emisiami do vzdialenosti 40 km. Mimoriadne priestranný, luxusný, komfortný Explorer Plug-In Hybrid ponúka pokročilé prvky výbavy vrátane 10,1-palcového stredového dotykového displeja otočeného na výšku, 12,3-palcového displeja digitálneho prístrojového panela a univerzálneho usporiadania sedadiel až pre sedemčlenné rodiny. Súčasťou štandardnej výbavy je technológia inteligentného pohonu všetkých kolies Ford, režimy jazdy a 10-stupňová automatická prevodovka Ford, ktoré optimalizujú výkon pri jazde v meste aj v teréne. K nám by mal docestovať koncom tohto roka.

Posila pre malý motor

Ford sa púšťa aj do techniky, ktorá nevyžaduje montáž ďalšieho výkonného elektromotora ani špeciálnej prevodovky, čiže tiež už známy koncept mild-hybrid, ktoré na budúci rok dostanú typy Fiesta EcoBoost Hybrid a Focus EcoBoost Hybrid. Technológiu mild-hybridného pohonu je tu zameraná na zvýšenie výkonu odozvy a zníženie spotreby. Štandardný alternátor nahradí integrovaný štartér/generátor poháňaný remeňom (BISG), čo umožňuje rekuperáciu a uskladnenie energie, ktorá sa zvyčajne stratí počas brzdenia a jazdy na voľnobeh. Slúži na nabíjanie 48-voltového lítiovo-iónového, vzduchom chladeného akumulátora. Systém BISG funguje aj ako motor, ktorý spolupracuje s trojvalcovým 1,0-litrovým spaľovacím motorom EcoBoost s nízkym trením a  uloženú energiu využíva na zvýšenie krútiaceho momentu pri normálnej jazde a zrýchľovaní, ako aj na napájanie elektrického príslušenstva vozidla. Funkcia zvýšenia krútiaceho momentu využíva funkcionalitu elektromotora systému BISG a krútiaci moment zvyšuje až o 50 Nm, čím sa znižuje množstvo práce, ktorú musí vykonať  zážihový motor a znižuje sa spotreba paliva. Systém BISG umožnil konštruktérom spoločnosti Ford znížiť kompresný pomer 1,0-litrového motora EcoBoost a použiť väčšie turbodúchadlo zaisťujúce vyšší výkon, a to vďaka obmedzeniu oneskorenia funkcie turbodúchadla a aj rýchlejšie otáčanie motorom pre trvalú odozvu turbodúchadla.

Puma len prebehla

Prvýkrát sa pred očami novinárov doslova mihla aj nová Puma, ktorá je na pohľad vyšším autom ako jej niekdajšia predchodkyňa, a celkom v duchu súčasných trendov je navrhnutá ako crossover s väčším vnútorným priestorom a hlavne dobre využiteľným kufrom. Múdrejší budeme onedlho, veď Puma by mala pribehnúť ešte pred koncom tohto roka.

Viac prúdu pre Ford

O čo dlhšie sme čakali na výsledky vývoja značky Ford, o to silnejšie sa do tohto trendu zapojila s tým, že sa rovno chce stať lídrom v poskytovaní širokej ponuky elektrifikovaných vozidiel pre zákazníkov s jednoduchým prístupom k nabíjaniu a pri ich podpore prostredníctvom zdokonalenej konektivity a súvisiacich služieb mobility. Výsledkom je predsavzatie, že každý z nasledujúcich modelov Ford bude už k dispozícii aj ako elektrifikovaná verzia. To platí pre nové modely aj nové verzie existujúcich vozidiel. V ponuke bude niektorá verzia mild-hybridných, plne hybridných, plug-in hybridných alebo čisto elektrických modelov, prípadne ich kombinácia, takže európski zákazníci budú mať k dispozícii jeden z najväčších radov elektrifikovaných vozidiel v porovnaní s ľubovoľným výrobcom. Z hľadiska jednotlivých konceptov bude Ford využívať už známe kombinácie, hoci pri ich prezentovaní som mal pocit, akoby celý svet čakal na to, kedy konečne Ford vyvinie napríklad mild-hybridnú techniku. Je predsa celkom logické, že systém okrem šetrenia paliva a emisií má poskytovať aj dodatočný krútiaci moment z integrovaného štartéra/generátora poháňaného remeňom.