Predstavitelia koncernu odsúhlasili zaplatenie pokuty americkým úradom vo výške 200 miliónov dolárov za zvýšené emisie motorov 3,0 TDI.

V USA nie sú problémové len motory 2,0 TDI, ale aj šesťvalce 3,0 TDI. Tie montovali do modelov Volkswagen, Audi a Porsche. V USA má tento problémov motor s podvodným softvérom približne 85 000 vozidiel. Predstavitelia koncernu odsúhlasili zaplatenie pokuty americkým úradom vo výške 200 miliónov dolárov za zvýšené emisie motorov 3,0 TDI. Nemecký gigant sa však bude musieť vysporiadať aj s majiteľmi dotknutých modelov. Podľa uniknutých informácií dokážu softvérovo upraviť väčšinu motorov tak, aby plnili emisnú normu. Približne 19 000 áut má však verziu trojlitrového motora, ktorú je príliš náročné opraviť. Týmto majiteľom ponúknu možnosť výkupu. Rovnako ako vlastníkom áut s motormi 2,0 TDI. Tie vykupujú za trhovú cenu zo septembra 2015, teda predtým, než Dieselgate prepukol. Mimochodom, už viac ako 80 % z majiteľov áut 2,0 TDI požiadalo o výkup „podvodného vozidla“.


Zástupcovia automobilky sa chcú vyhnúť výkupu všetkých vozidiel, ktoré majú motor 3,0 TDI. Softvérová oprava je totiž menej nákladná a koncernu ušetrí približne 4 miliardy dolárov. Tie sa v momentálnej situácii hodia. Volkswagen totiž šetrí kde len môže, čo sa prejavuje na prepúšťaní zamestnancov a znižovaní počtu modelov. O oprave alebo výkupe vozidiel ešte nie je rozhodnuté a pojednávanie na súde pokračuje.


Zdroj: autonews, autoblog