DS Automobiles potrebuje v rámci koncernu Stellatis oživiť. Alebo skôr pokropiť živou vodou? Značka totiž vlani predala v Európe len 10 405 áut a navyše tým zaznamenala medziročný pokles registrácií o viac ako 22 percent.

Firme by mal pomôcť nový elektrický crossover N°8, druhé a kvôli cenám nepochybne pevnejšie záchranné lano by dílerom mohol podať modernizovaný hatchback N°4.

Po vzore N°8

Už nové meno naznačuje, ktorým autom sa dizajnéri nechali inšpirovať. Pri jeho prestavbe predĺžili prednú kapotu o 12 milimetrov, použili jednoduchšiu čiernu masku a k nej úplne nový svetelný podpis, vrátane podsvieteného modifikovaného loga.

Vzadu dizajnéri nahradili znak nápisom DS Automobiles a združené svetlá vyzerajú síce rovnako, ale pracujú s novými diódami.

Približne 4,40 metra dlhé, 1,87 metra široké a 1,47 metra vysoké vozidlo s rázvorom 2,67 metra bude v základe postavené na 19-palcových hliníkových diskoch, pre plug-in hybrid výrobca za príplatok ponúkne dvadsiatky.

Keď už spomíname pohon, N°4 dostala v rámci faceliftu elektrický pohon, ktorý korešponduje s technikou použitou v sesterských modeloch Peugeot e-308 alebo Citroën ë-C4, len má o niečo silnejší elektromotor.

Elektrická jednotka je naladená na 213 koní a 343 newtonmetrov a dostanete ju s trakčným akumulátorom s využiteľnou kapacitou 58,3 kWh. To podľa výrobcu a WLTP stačí na dojazd 450 kilometrov, pričom v zime vám s kúrením pomôže tepelné čerpadlo.

Batériová štvorka s dodatkom E-Tense má oproti ostatným verziám o 10 milimetrov znížený podvozok, prídavné aerodynamické prvky znižujúce odpor vzduchu, palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW a maximálny nabíjací výkon jednosmerným prúdom 120 kW.

To znamená, že batériu dostanete pri ideálnych podmienkach z 20 na 80 percent za 30 minút a 100-km dojazd získate za 11 minút. Nevýhodou je potom zmenšený batožinový priestor s objemom 390 litrov, teda o 40 litrov menej v porovnaní s ostatnými motorizáciami.

S novou prevodovkou

Plug-in hybrid poháňa preplňovaný štvorvalec s objemom 1,6 litra a výkonom 180 koní. Spolupracuje s novou sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou s integrovaným elektromotorom so 125 koňmi.

Systémovo dostanete 225 koní a 360 newtonmetrov, s ktorými auto zrýchli z miesta na stovku za 7,1 sekundy. To je o 0,3 sekundy lepší čas v porovnaní s priamym predchodcom. V aute je tiež nová batéria s kapacitou 14,6 kWh, ktorá by mala stačiť na 81 kilometrov v čisto elektrickom režime. Predtým to bolo 62 km. V štandardnej výbave nájdete nabíjačku s výkonom 3,7 kW, za príplatok dostanete 7,4 kW.

Hybridný trojvalec s objemom 1,2 litra a šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou s elektromotorom má systémových 145 koní a 230 newtonmetrov.

V interiéri majitelia nájdu nový 10,25-palcový digitálny prístrojový panel, head-up, k tomu 10-palcovú dotykovú obrazovku a v najvyšších výbavách vám bude hrať audio Focal Electra s výkonom 690 wattov a 14 reproduktormi.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: DS