Mercedes-Benz pripravuje batériovú verziu triedy G, o čom sa šušká už niekoľko rokov. Vlani dala nemecká automobilka týmto rečiam oficiálnu pečať. Na mníchovskom autosalóne predstavila koncept EQG, pričom toto označenie by mal niesť aj sériový produkt. V týchto dňoch sme sa dozvedeli o jednej netradičnej schopnosti.

Na internete sa objavilo nové video, ktoré zachytáva maskovaný prototyp vozidla mimo spevnených ciest. Ukazuje zaujímavý manéver. Elektrická trieda G sa dokáže otočiť na mieste ako tank, no nepotrebuje na to pásy ani riadenie zadných kolies. Všetko zabezpečí inteligentné rozloženie krútiaceho momentu medzi jednotlivými pohonnými jednotkami.

Samozrejme, v tomto prípade k úspešnému zvládnutiu otočenia sa prispel piesočnatý povrch. No pravdepodobne to elektromobil dokáže aj na mokrej vozovke. Vzhľadom na túto schopnosť predpokladáme, že bude mať každé koleso osadené jedným elektromotorom. Takto riešený pohon má aj americký pick-up Rivian R1T. Aj ten sa zvládne zvrtnúť v rámci kruhu.

Prinesie inovatívne akumulátory

Mercedes okrem toho nedávno ohlásil, že ako opciu ponúkne v triede EQG inovatívne batérie vyvinuté v spolupráci s firmou Sila. Tie využívajú kremíkovú anódu. Vďaka nej budú mať o 20 až 40 % vyššiu energetickú hustotu než dnes bežné články typu Li-ion, presiahnuť by mala úroveň 800 Wh/l. Bližšie technické parametre sa dozvieme až časom. Výrobca avizuje uvedenie sériového modelu na stred tejto dekády, teda pravdepodobne rok 2025.