Volvo ide zdanlivo proti trendom a prichádza s oficiálnou informáciou, že svoje elektrické autá obuje už vo výrobe na špeciálne celoročné pneumatiky. Podobne ako autá, aj pneumatiky dostali označenie Recharge, čo má vyjadrovať ich určenie práve pre elektrické autá kladúce dôraz na špecifické vlastnosti pneumatík. Volvo má pritom svoje rozhodnutie opreté o pádne ekonomické, aj environmentálne argumenty.

Nejde len o dojazd, šetríme aj disky

Primárnou úlohou celoročných pneumatík Recharge má byť zjednodušenie života zákazníkov. Tí už nebudú musieť pred každou sezónou myslieť na prezúvanie sezónnych pneumatík, čo ušetrí nielen ich čas a peniaze, ale výrazným spôsobom zníži potrebu ďalšej sady zliatinových diskov. Automobilka si spočítala, aké množstvo materiálu na druhú sadu pneumatík týmto spôsobom dokáže ušetriť (a tým odbremeniť aj prírodu) a údajne je celoročné používanie jednej sady, aj po zohľadnení bezpečnostných argumentov, naozaj rozumnejšou alternatívou.

Elektrické Volvá kúpite na celoročných pneumatikách. Pri teplotách okolo nuly vraj na ceste držia ešte lepšie, než zimné pneumatiky, spotrebu pritom znížia o celých 8 percent.

Ušetria 8 percent

Celoročné pneumatiky Recharge majú spĺňať energetickú triedu A, takže by mali výrazným spôsobom znížiť valivý odpor, znížiť spotrebu elektrických áut a predĺžiť ich dojazd. Volvo tvrdí, že na ich pneumatikách budete jazdiť o 8 % úspornejšie, než na rovnakých zimných pneumatikách. „Zníženie valivého odporu je riešené skôr pri letných pneumatikách, s pneumatikami Recharge  však túto charakteristiku prenášame aj do zimných mesiacov, čo má výhody pre zákazníkov, aj životné prostredie,“ hovorí Gisela Blomkvist zo spoločnosti Volvo Cars.

Nezabúdajú však ani na bezpečnosť, fabrika dokonca tvrdí, že pri teplotách okolo nuly sú ich pneumatiky Recharge bezpečnejšou voľbou ako zimné pneumatiky. Konštruktéri Volva však nezachádzajú do extrémov a priznávajú, že pri extrémnych mrazoch a na cestách trvalo pokrytých snehom a ľadom zostávajú rozumnejšou voľbou tradičné zimné pneumatiky. Elektrické autá však v praxi jazdia častejšie v miernejších klimatických pásmach, kde sú špeciálne celoročné pneumatiky naozaj rozumnejšou a často aj pohodlnejšou voľbou. Na celoročných pneumatikách sa budú automobilku opúšťať aj Volvá určené pre slovenský trh.

zdroj: Volvo Cars