„Postaviť veľký elektromotor, ktorý krátkodobo poskytuje vysoký výkon, je pomerne jednoduché,“ hovorí Martin Berger, viceprezident zodpovedný za výskum a vývoj v spoločnosti Mahle. „Na trhu však doteraz chýbali odolné a kompaktné jednotky, ktoré by umožnili používať elektromobily v podstate neobmedzeným spôsobom. Náš nový E-motor SCT je riešením, tvrdí Berger.

Nemecká firma sľubuje, že ich nová technika „môže pracovať neobmedzene dlho pri vysokých otáčkach a s vysokým výkonom“, a to vďaka prepracovanému systému integrovaného chladenia olejom. Relatívne malé rozmery (Mahle presné čísla neuvádza) potom majú byť zárukou, že je SCT stále ľahký a – čo je asi ešte dôležitejšie – má byť i lacný.

Nový elektromotor „Superior Continuous Torque“ bol navrhnutý tak, aby bol najefektívnejší v určitom rozsahu otáčok za minútu, pričom v tomto prípade je to zhodou okolností na úrovni 90 percent špičkového výkonu. Aj preto má byť jednotka Mahle vhodná nielen pre osobné automobily, ale je určená tiež pre offroad, úžitkové vozidlá či ľahké nákladné stroje a nezľakne sa ani dlhých stúpaní, respektíve zaťaženia v podobných podmienkach.

Mahle chce predstaviť svoju novinku v rámci medzinárodnej výstavy IAA Transportation v Hannoveri, ktorá je naplánovaná na september 2022. E-Motor má byť dostupný pre rozmanité typy vozidiel, od skútrov, cez automobily až po priemyselné aplikácie. Nemci zároveň hovoria, že vám na želanie prispôsobia nielen jeho veľkosť a tým pádom i výkon, ale môžete si vybrať napríklad aj spôsob budenia rotora.

zdroj: Mahle