Agentúra Dataforce spracovala informácie o registráciách nových áut v EÚ a Británii za prvé štyri mesiace tohto roka a výsledky sú jedným slovom ohromujúce.

Asi najväčšiu radosť môžu mať vo Volkswagene. Zákazníkov neuveriteľným spôsobom zaujala modernizácia Golfu, ktorý sa vďaka tomu vyšvihol „zo záhrobia“ až na druhé miesto! Celkovo si ho od začiatku roka do konca apríla kúpilo viac ako 85 tisíc motoristov, čo predstavuje medziročný nárast o skoro 53 percent. Navyše tento trend rastie, pretože len v apríli poskočil predaj Golfu v porovnaní s minulým rokom o viac ako 65 percent!

Po ramenách sa môžu uznanlivo potľapkať tiež v Renaulte, respektíve hlavne v Dacii. Sandero v apríli medziročne poskočilo o 37 percent, jeho celkové predaje za štyri mesiace prekonali hranicu 97 tisíc áut, takže cenovo dostupný rumunský hatchback je už tri mesiace najpredávanejším autom v Európe.

A výborné výsledky predvádzajú aj ďalšie francúzske autá. Na treťom mieste je za kumulatívne predaje od začiatku roka Peugeot 208 (75 249 áut) a štvrtú priečku berie Renault Clio (71 560 vozidiel).

Veľmi slušne vyletela hore tiež Škoda Octavia. Za prvé štyri mesiace o ňu medziročne stúpol záujem o viac ako 37 percent a predalo sa jej skoro 70 tisíc kusov. A podobne „váľa“ tiež Citroën, ktorý vďaka nástupu novej generácie poskočil kumulatívne o 47 percent (!) a od januára do apríla tiež atakuje 70-tisícovú hranicu.

Až za vymenovanými modelmi je Volkswagen T-Roc, vôbec prvý crossover v rebríčku, nasledovaný Teslou Model Y, ktorá zaznamenala značný prepad. Vlani v Európe najpredávanejšie auto je momentálne až ôsme, pričom 67 975 predaných kusov za január až apríl 2024 predstavuje 17,4-percentný medziročný prepad. Aby toho nebolo málo, za apríl Model Y dokonca vypadol z prvej „dvadsať-päťky“! 

Je ale nutné dodať, že okrem celkového poklesu záujmu o elektromobily Tesla trpí aj hlúpymi útokmi marxistických extrémistov na jej berlínsku Gigafactory, ktorí tvrdia, že autá Elona Muska sú „málo zelené“ a „príliš kapitalisické“. Automobilka preto bola nútená už dvakrát v krátkom čase po sebe zastaviť produkciu kvôli bezpečnosti.

zdoj: Dataforce cez Automobilwoche