Pod kapotou Mustangu GTD pracuje kompresorom preplňovaná 5,2-litrová V8 s výkonom 607 kW (826 koní) a krútiacim momentom 900 Nm. Výkon smeruje výlučne na zadné kolesá cez osemstupňovú dvojspojkovú prevodovku umiestnenú vzadu, špičkový podvozok Multimatic s pushrod architektúrou a adaptívnymi tlmičmi dávajú autu jazdné vlastnosti blízke pretekárskym špeciálom.
Pilot Dirk Müller musel pri augustovom rekordnom kole v Zelenom pekle zohľadniť usychajúcu vodu po daždi na trati, pričom pozitívne nebolo ani extrémne horúce počasie. Automobilka pre magazín Road & Track uviedla, že práve kvôli počasiu sa jej počas celého roka 2024 podarilo absolvovať len tri oficiálne merané kolá.
Čo stálo za aktuálnym rekordom?
Kľúčom k zlepšeniu bolo nielen priaznivejšie počasie, ale aj dôkladné úpravy – nová kalibrácia motora, tuhšia karoséria, prepracované ABS a trakčná kontrola, vylepšená aerodynamika vrátane systému DRS. Všetky tieto zmeny sa navyše premietnu aj do sériových áut pre zákazníkov!
Porovnanie s konkurenciou
Model |
Čas na Nürburgringu (20,832 km) |
---|---|
Ford Mustang GTD |
6:52,072 min. |
Porsche 911 GT3 RS (2022) |
6:49,328 min. |
Mercedes-AMG GT Black Series |
6:48,047 min. |
Mercedes-AMG One |
6:29,090 min. |
GTD sa podarilo predstihnúť i Porsche 911 GT3 s Manthey kitom (6:55,737 min.) a ďalšie superšporty ako Ferrari 296 GTB či Porsche 918 Spyder. Na absolútny vrchol medzi spaľovacími autami mu však stále pár sekúnd chýba.
Cena a exkluzivita
Za tento americký superšport si Ford pýta približne 300 000 dolárov (cca 265 400 eur). Prvé kusy budú už čoskoro smerovať k zákazníkom, ktorí boli ochotní zaplatiť za Mustang s mega výkonom a technikou na úrovni Le Mans.
Mustang GTD ukazuje, že aj americká značka dokáže vytvoriť auto, ktoré sa nebojí najlepších európskych superšportov. Ford posunul hranice toho, čo znamená „americký muscle car“, a na Nürburgringu zanechal nezmazateľnú stopu.
zdroj: Caranddriver Autorevue Media.ford Instagram