Ten zvuk... Nepochybne máme každý trochu inú predstavu o tom, ako by malo znieť moderné americké železo. Ak ale máte radi osemvalcovú klasiku, Venom F5 Revolution vás nesklame. Schválne si to najprv pustite. V porovnaní s uhladenými európskymi či japonskými hyper-strojmi je Hennessey vážne iný svet.

Mimochodom, o doladenie tejto asfaltovej stíhačky sa postaral John Heinricy bývalý vývojár koncernu General Motors (zodpovedný okrem iného za rešpektovaný Chevrolet Corvette Z06 i Cadillac CTS-V) a zároveň pretekár, ktorý priznáva, že na takto rýchlom aute ešte nepracoval.

Niet divu. Tá k ceste prilepená vec je poháňaná 6,6-litrovým osemvalcom twinturbo vyladeným – pri kompresnom pomere 10,0:1 – na 1843 koní, 2192 newtonmetrov a je schopná roztočiť sa na 8500 otáčok za minútu. Tá poznámka o železe nebol len slovný obrat, tento motor má skutočne blok z liatiny, ventilový rozvod OHV a hliníkové sú len hlavy, v ktorých pracujú titánové nasávacie a inconelové (nikel-chrómové) výfukové ventily.

Samotný agregát váži 280 kg, zatiaľ čo celý karbónový monokok má hmotnosť len 86 kilogramov. K pohonnej jednotke je pripojená automatizovaná prevodovka s jednou spojkou s priemerom 240 mm, čo sú technické údaje zhodné so „štandardným“ Venomom F5.

Okruhový Revolution spoznáte podľa pár špecifických detailov. Nad kabínou má vytiahnuté nasávanie motora, po stranách predného nárazníka sa objavili prítlačné lamely, predovšetkým ale do diaľky kričí nové veľké zadné krídlo z uhlíkového kompozitu.

Je možné ho ručne nastavovať a Hennessey hovorí, že pri rýchlosti 300 km/h ponúkne prítlak 363 kg a 635 kg pri prekročení hranice 400 kilometrov za hodinu. Aby sme nezabudli: kým suchá hmotnosť sériovej F5 je 1360 kg, Revolution by mal byť ešte ľahší. Konkrétne číslo ale v tejto chvíli nepoznáme.

Novinka s cenovkou 2,5 milióna eur má aj naďalej dvojité lichobežníkové ramená, má však agresívnejšie nastavenú geometriu, tuhšie odpruženie a nastaviteľné tlmiče.

Dynamiku verzie Revolution nepoznáme, predpokladá sa ale, že by mohla byť pri akcelerácii z miesta na stovku o niečo rýchlejšia ako štandardné auto, ktoré to zvládne za 2,6 sekundy, naopak maximálka (483 km/h) bude kvôli novým aerodynamickým prvkom asi o niečo nižšia. Hennessey plánuje predviesť nový model 15. januára v rámci Miami Motorcar Cavalcade Concours d'Elegance a vieme tiež, že vznikne len 24 kusov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Hennessey