Má jednoduché a veľmi čisté tvary bez zbytočnej dizajnérskej bižutérie a s výnimkou nápisu „Honda“ na zadných dverách nový Prologue v zásade veľmi nevybočuje z toho, na čo sme u tejto značky po stránke vonkajšieho vzhľadu zvyknutí. O to viac prekvapuje, že to vlastne nie je tak úplne Honda.

Tento automobil je totiž najnovším plodom spolupráce doteraz nezávislej japonskej firmy s americkým koncernom General Motors. Prologue pod karosériou ukrýva platformu BEV3 a batérie i pohon Ultium, ktoré bude mať tento automobil spoločné so Chevroletom Blazer EV a Cadillacom Lyriq.

Honda sa konkrétnymi technickými parametrami zatiaľ nepochválila, ale pravdepodobne budú zhodné s novinkou Chevy, ktorá zvládne nabíjačku s príkonom 190 kW, má oficiálne uvádzaný dojazd 400 až 520 kilometrov, výkon do 565 koní a zaujímavé tiež je, že flexibilné šasi dáva zákazníkom možnosť vybrať si pohon predných, zadných alebo všetkých štyroch kolies.

Pozoruhodné tiež je, že ide o pomerne veľký crossover, aj keď sa to z prvých obrázkov asi veľmi nezdá. Prologue má dĺžku 4877 mm, šírku 1989 mm, výšku 1643 mm a neobyčajne dlhý rázvor až 3094 mm, čo je len o 11 milimetrov menej v porovnaní s obrím mníchovským SUV BMW X7.

Prologue samozrejme nie je prvým ani druhým elektromobilom v ponuke značky, má však symbolizovať jej postupný prechod na batériovú mobilitu. Honda má v pláne predstaviť do konca tejto dekády až 30 elektromobilov určených pre rôzne kúty sveta, pričom nový veľký crossover pravdepodobne ostane vyhradený pre zákazníkov v USA.

Honda verí, že sa klienti tohto auta budú regrutovať spomedzi tých, ktorí si kedysi kupovali model CR-V, pričom ocenia, že dostanú o kus väčšie auto. Otázka ale znie, či bude automobilka schopná dať modelu Prologue zaujímavú a konkurencieschopnú cenu.

Novinka bude už v štandardnej výbave postavená na 21-palcových diskoch, v interiéri ponúkne dva veľké displeje (11- a 11,3-palcový), ale tiež do palubnej dosky nenápadne integrované ventilačné otvory, podobne ako to má aktuálny Civic. Hondy Prologue sa začne predávať v Severnej Amerike až v roku 2024, ceny budú preto známe až tesne pred uvedením na trh.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Honda