Hybridné Porsche 911 tu už raz bolo. Stalo sa tak v roku 2010, keď automobilka predstavila model GT3 R Hybrid. Už názov tohto modelu trochu napovedá, že išlo o čisto okruhovú záležitosť a to pre účely vytrvalostných pretekov. Teraz však Porsche pripravuje benzín-elektrickú 911, ktorá bude môcť jazdiť aj na bežných cestách.

Táto informácia kolovala motoristickým svetom už nejaký čas, pričom v roku 2019 i samotný šéf automobilky potvrdil, že v istom momente to auto jednoducho dorazí. A vyzerá to, že ten moment už nie je ďaleko.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Video od partie, ktorá si hovorí CarSpyMedia, chystaný model odhaľuje pri tej najtvrdšej dynamickej záťaži, akú môžu konštruktéri svojmu najnovšiemu produktu v praxi naordinovať. Samozrejme sme na Nordschleife. Vcelku prekvapivo sa auto po okruhu premávalo bez kamufláže, ťažko však povedať, či sa pozeráme na finálnu podobu alebo bol prototyp schválne upravený tak, aby sa tváril ako klasická 911. 

Zaujímavé tiež je, že ešte pred rokom výrobca reportoval, že hybridná 911 je stále príliš ťažká a do výroby ešte nepôjde. Už to, že vozidlo opäť testuje, naznačuje, že Porsche problémy s hmotnosťou vyriešilo, ak sa ale zameriate na pár momentov v priloženom videu, uvidíte, že podvozok auta stále má čo robiť. Pravda, značne rozhojdaný zadok na zvlnenom povrchu či nedotáčavý šmyk pred jednou zo zákrut sa dá pripočítať i horlivosti testovacieho pilota a náročnosti trate, ak sa ale pozriete na ďalšie videá z testovania iných vývojových modelov 911, tie stroje v nich pôsobia predsa len o niečo stabilnejšie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Prísť by mohlo v roku 2023

Nie je to síce automobilkou potvrdená informácia, no v súvislosti s príchodom hybridného Porsche 911 sa často skloňuje rok 2023. Novinka by zároveň mohla byť postavená už na základoch modernizovaného modelu, ktorého príchod sa taktiež očakáva v danom roku.

CEO Porsche Oliver Blume v jednom z interview tiež naznačil, že ak sa pozrieme čisto na výkony, chystaný hybrid by mohol byť dokonca vlajkovou loďou radu 911, čo by znamenalo, že by mal byť ešte rýchlejší a silnejší ako 911 Turbo S. A to už je čo povedať. Spaľovaciemu motoru by mal pomáhať 400-voltový elektrický systém, pričom chýbať by nemala ani osemstupňová dvojspojková prevodovka, ktorú okrem iného využíva aj hybridná Panamera. 

Na bližšie informácie a novinky priamo od automobilky si budeme musieť chvíľu počkať, no jedno je isté. Hybridná 911 pomaly prichádza a bude chcieť pokoriť všetko, čo jej stojí v ceste. Či bude úspešná, ukáže len čas. 

Video: CarSpyMedia

Foto: motor1.com