Fotky novej Hondy sme už videli, predstavila sa v akcii na Goodwoode a istý čas prenikajú do médií tiež detaily o jej technike. A pretože automobilka vypustila nové fotky a podelila sa s nami o ďalšie informácie, myslíme si, že je čas urobiť v tom poriadok a dať dohromady to dôležité.

Prelude dorazí na trh v septembri 2025. Najskôr na japonský trh, ďalšie regióny by však mali nasledovať vo veľmi krátkom časovom slede. Nechceme predbiehať alebo zavádzať, ale nové kupé by mohlo byť v Európe buď pred koncom roka, prípadne začiatkom 2026.

Bezmotorové lietanie?

Súčasťou najnovšieho setu fotiek sú tiež zábery z vývoja, respektíve procesu, ktorý viedol k dizajnu novinky. Tipli by ste si, čím sa návrhári nechali inšpirovať. Z obrázkov je zjavné, že klzákom, respektíve tvarom vetroňa, teda bezmotorovými lietadlami lietajúcimi len vďaka vzdušným prúdom (skúsme na chvíľu zabudnúť, že v skutočnosti existujú aj vetrone s prídavnými motormi).

Vplyv týchto strojov sa prejavuje na základných líniách prednej časti či líniách LED pripomínajúcich krídlo. Japonská novinka bude postavená na 19-palcových hliníkových diskoch, s ktorými budú kontrastovať modré brzdové strmene.

Ako z najvýkonnejších ostrých hatchbackov

Zaujímavé je, že za brzdovými kotúčmi značky Brembo sa ukrýva podvozok prevzatý z najostrejšej Hondy Civic, teda verzie Type-R. Samotné naladenie je nepatrne komfortnejšie, podľa automobilky preto, aby viac vyhovovalo uvoľnenejšej technike pod prednou kapotou a cestovnému charakteru kupé.

Za pozornosť potom stojí predné zavesenie s oddelenou tehlicou, ktoré posúva zvislú (čiastočne šikmú) os čapov riadenia bližšie ku stredu kolesa, čím konštruktéri chytrým spôsobom potlačili prenos krútiaceho momentu do riadenia a volantu pri plnej akcelerácii. Samozrejme nejde o nový systém, pod názvom RevoKnuckle ho využíval Ford Focus RS a našli ste ho tiež v Renaulte Megane R.S.

Len atmostéra a väčšinou v úlohe generátora

Nad prednou nápravou bude pracovať vylepšená verzia hybridného systému Honda e:HEV, ktorý kombinuje dvojlitrový atmosférický štvorvalec s dvojicou elektromotorov a automatickým dobíjaním malej prídavnej trakčnej batérie.

Technické špecifikácie sú zatiaľ tajné, Japonci sa ale pochválili technikou nazvanou Honda S+ Shift, ktoré bude simulovať radenie kombináciou zvuku a mapovania priebehu krútiaceho momentu. Len aby nedošlo k omylu, automobilka v modeli Civic používa prevodovku s plynulou zmenou prevodového pomeru, ale autá sú primárne poháňané elektromotorom, zatiaľ čo spaľovacia jednotka slúži väčšinou ako generátor elektrickej energie. Kolesá síce priamo poháňať môže, ale platí to len vo vysokých rýchlostiach.

Detaily o technike pod kapotou zatiaľ tajné

Tým netvrdíme, že presne takto to bude mať tiež Prelude, technici mohli nejakú časť významne prepracovať. V každom prípade hybridný Civic má štvorvalec naladený na 143 koní a 186 Nm, elektrická jednotka k tomu pridáva 184 koní a 315 Nm a prídavný akumulátor disponuje kapacitou 1,05 kilowatthodiny. Liftbacku s pohotovostnou hmotnosťou 1533 kg to stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy a maximálka je obmedzená na 180 kilometrov za hodinu.

Honda pri vývoji tohto auta nezabudla ani na praktickú stránku. Preto sa spolu zo zadným vekom batožinového priestoru otvára aj zadné okno, navyše majiteľ bude môcť sklopiť zadné sedadlá a využiť kufor na maximum.

Už s doplnkami

Nemenej zaujímavý je tiež fakt, že auto sa ešte ani nepredáva a Honda už predstavila set aerodynamických doplnkov karosérie. Patria k nim spodné nástavce predného nárazníka, ozdobné lišty masky chladiča, čierny zadný spojler a rovnako lakované kryty vonkajších spätných zrkadiel, prípadne špecifický dizajn hliníkových 19-palcových kolies.

Ďalšie podrobnosti o výkone, dynamike či cenách bude Honda zverejňovať postupne s blížiacim sa uvedením Prelude na trh, takže toto určite nie je posledný článok.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 39 obrázkov

zdroj: Honda