V Paríži konečne Jaguar prezentoval svoje nové auto, ktoré bude dostupné v troch verziách: Standart, S a V8 S. Poďme hneď k tomu najzaujímavejšiemu a to sú motory. V tomto spydere s kompaktnými rozmermi je priam jasné, že čokoľvek dajú pod prednú kapotu tejto šelmy s celohliníkovou konštrukciou, nemôže to jazdiť zle. A Jaguar nešetril. Na spodnom konci rebríčku je prepĺňaný zážihový 3,0-liter V6 v dvoch výkonových stupňoch. Prvý poskytuje 253 kW (340 k) v 6500 otáčkach a 450 Nm medzi 3500 a 5000 ot/min. F-Type S je naladený na 283 kW (380 k) a krútiaci moment je vyšší o desať newtonmetrov než slabší variant.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

Vy ste však zvedaví na top úroveň F-Type V8 S. Ten tlačí von z 5,0-litrového prepĺňaného V8 pekných 370 kW (495 k) pri 6500 ot/min a celých 625 Nm v rozpätí 2500-5500 ot/min. To s malým autom poriadne cvičí a na stovku F-ko dokáže došprintovať za 4,2 sekundy, pričom topspeed je rovných 300 km/h. Ako sú na tom s dynamikou slabšie dve verzie? Najslabšie F-ko zrýchli na sto za 5,1 s a verzia S za 4,8 s. Prevodovka je vo všetkých troch verziách osem stupňová automatická ZF Quickshift s funkciou Dynamic Launch. Zákulisné informácie však hovoria i o manuáli, ten príde neskôr v ostrejšej R-kovej verzii. Pre lepší zvuk má F-Type aktívny výfukový systém.

Jaguar F-Type sa tvári na fotkách ako malý športiak, a ním v skutočnosti i je. Je totiž kratší o dva centimetre než Porsche 911 a zároveň širší. S motormi ktoré má a hmotnosťou 1597 kg.... - tu je cítiť veľký potenciál. Briti si dali záležať i na kvalite jazdy a okrem vyšperkovaného ovládania a rýchleho prevodu riadenia je podvozok vybavený aktívnymi tlmičmi.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

Interiér je orientovaný na vodiča, podľa Jaguaru by sa mal cítiť viac vtiahnutý do deja. Ok, môže byť, mne osobne sa však podobá na Aston Martin viac, než by asi bolo vhodné. Rukoväť na pravej strane stredového tunela je však vec, ktorú isto ocení každý spolujazdec... Ceny? Tie začínajú na 73500Eur, V6 S je drahšia s cenou 84800Eur a vrcholný V8 S vytiahne z peňaženky 100000Eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov