Výroba stojí skoro mesiac
Kybernetický útok zasiahol Jaguar Land Rover 31. augusta a jeho dôsledky boli okamžité. Výrobné linky sa zastavili a zamestnanci nemohli pokračovať v práci. Obnovenie produkcie očakávajú najskôr 24. septembra, čo znamená skoro mesiac odstávky.
Najviac zasiahnutá je značka Land Rover, ktorá tvorí gro produkcie. Jaguar má v súčasnosti výrazne menšie portfólio, keďže väčšinu modelov postupne vyraďuje z ponuky a pripravuje sa na elektrifikáciu. Na trhu ostáva v zásade už len SUV Jaguar F-Pace.
Kam sa podelo 40 000 vyrobených áut?
Po útoku sa objavila správa portálu Automotive News Europe, ktorá tvrdila, že automobilka stratila prehľad o približne 40 000 nových autách vyrobených ešte pred útokom. Informácia okamžite vzbudila pozornosť médií a verejnosti. Hovorilo sa o chaose v logistike a správe zásob.
Jaguar Land Rover však túto informáciu rázne popiera. V oficiálnom vyhlásení spoločnosť uviedla, že má dokonalý prehľad a kontrolu nad vozidlami od výroby až po miesto určenia. Popierajú, že by stratili prehľad o takomto množstve áut.
Trpí aj servis a predaj jazdeniek
Dopady kybernetického útoku sa netýkajú len výroby. Predajcovia hlásia komplikácie pri objednávaní náhradných dielov, čo ovplyvňuje opravy a servisné úkony. Narušené IT systémy spomalili aj predaj ojazdených vozidiel.
Ohrozená je ekonomika aj povesť
Ekonomický dosah je veľmi vážny. Odborníci odhadujú, že Jaguar Land Rover prichádza každý deň o približne päť miliónov libier. Niektoré analýzy idú ešte ďalej a varujú, že skutočné škody môžu byť aj dvojnásobné.
Ak sa tieto prognózy potvrdia, firma bude čeliť stratám v desiatkach miliónov libier. Ohrozená je aj povesť spoločnosti, ktorá sa snaží pretransformovať na prémiového výrobcu s dôrazom na elektromobilitu.
Budúcnosť pod tlakom
Jaguar Land Rover musí čo najrýchlejšie obnoviť výrobu a zároveň presvedčiť zákazníkov, že situáciu má pod kontrolou. Popieranie špekulácií o „stratených autách“ je kľúčové pre zachovanie dôveryhodnosti. Skutočná výzva však príde až po opätovnom spustení výroby a stabilizácii dodávateľského reťazca.
ZDROJ: motor1