Prvá továreň Lexus Tahara v Japonsku

Tahara – odtiaľto vychádzali prvé modely

Všetko sa začalo pred viac ako 30 rokmi, továrňou v meste Tahara, v prefektúre Aichi. Japonský závod začal pracovať v roku 1979,  teda desať rokov predtým, ako vznikla značka Lexus. Práve tam sa zrodili modely Lexus LS a ES prvej generácie určené pre americký trh. Dodnes práve z tejto továrne vychádzajú nové Lexusy LS. Závod s rozlohou 4 milióny m² je považovaný za jeden z najvýznamnejších a najmodernejších závodov na svete a najvyššie štandardy umožňujú výrobu vlajkovej limuzíny japonskej značky.

Fukuoka – jedno mesto, tri továrne

Jedno z najdôležitejších výrobných centier spoločnosti Lexus sa nachádza na ostrove Kjúšú. Od roku 1991 pôsobia vo Fukuoke tri továrne Lexus. Modely UX, NX, ES a RX sa vyrábajú v prevádzkach, ktoré navzájom zdieľajú svoje aktivity. Továrne Miyata, Kanda a Kokura sú zodpovedné za kompletný výrobný proces vrátane lisovania dielov karosérie a odlievania súčastí a komponentov. V závodoch s celkovou plochou 1,8 milióna m² všetko funguje ako hodinky a hotové automobily po konečnej montáži, opúšťajúce továreň Miyata, musia spĺňať najprísnejšie štandardy.

Továreň Motomachi vyrába tie najzložiitejšie autá. Kedysi Lexus LFA, dnes typ LC a tiež limitku Yaris GR.

Motomachi – továreň priekopníkov

Hodinu jazdy od Tahary sa nachádza továreň Motomachi. Je to jedinečný závod a zároveň jeden z najstarších závodov spoločnosti Toyota. Práve tam vznikol fenomenálny Lexus LFA. Dnes sa tam vyrábajú modely Lexus LC a LC Cabrio. Automatizovaná výrobná linka umožňuje výrobu modelu LC, ktorý jasne odkazuje na ikonické LFA a taktiež vo veľkej miere využíva inovatívne materiály. Medzi zamestnancami Motomachi sa stretneme s mnohými vysoko kvalifikovanými výrobnými technikmi. Niet divu, že odtiaľ pochádza aj vlajková loď značky a kupé kabriolet. Zároveň tu  Toyota vyrába aj športový GR Yaris a vodíkovú limuzínu Mirai.

Miest s menom Cambridge je vo svete niekoľko. Najznámejšie je to z Británie, kde sú skvelé univerzity. Jedno je aj v Kanade, kde má Lexus továreň.

Cambridge v Kanade – prvá továreň mimo Japonska

Kanadský závod, ktorý zahŕňa tri továrne, je prvým závodom značky Lexus, ktorý sa nenachádza v Japonsku. Výrobu tu odštartovali v roku 2003 druhou generáciou modelu Lexus RX. Prestížne SUV tam vyrábajú dodnes a v roku 2022 k nemu pribudne NX v úplne novej verzii. Asi 1,6 milióna m² je pracovným priestorom pre kvalifikovaných pracovníkov, ktorí každý deň cestou na montážnu linku prechádzajú replikou autorizovaného predajcu Lexus. To všetko preto, aby cítili luxusnú atmosféru značky a vžili sa do pocitov zákazníka, ktorý očakáva najvyššiu kvalitu. 

Lexus vyrába autá priamo na najväčšom trhu a odbitisku, v USA. Toto je záber do továrne v Kentucky

Georgetown v USA - limuzíny pre Ameriku

Závod v Kentucky je najväčšou továrňou Lexus na svete. Zamestnáva viac ako 10 000 ľudí a jeho zdroje umožňujú produkciu 550 000 automobilov ročne. V súčasnosti sa jeho sily sústredia na výrobu modelu ES. Hybridné a konvenčne poháňané sedany pre americké trhy opúšťajú brány továrne, do ktorej japonská značka investovala 7 miliárd dolárov. 

V tomto závode v Princetone vyrábajú Toyoty. Čoskoro k nim pribudne aj výroba prvého Lexusu.

Princeton – už čoskoro

Americká továreň  Toyoty v štáte  Indiana v súčasnosti vyrába veľké modely určené pre americký trh.  Všetko však nasvedčuje tomu, že do jej portfólia čoskoro pribudne veľké SUV Lexusu. Značka pripravuje rodinné auto s tromi radmi sedadiel a názvy TX 350h a TX 500 zaregistrované na patentovom úrade umožňujú špekulovať o pripravovanom modeli. V súvislosti s novou investíciou má k 7 000 zamestnancom továrne fungujúcej od roku 1996 pribudnúť ešte ďalších 1 400.

Veľa miest - jedna kvalita

Aj keď sa modely Lexus vyrábajú v rôznych častiach sveta a značka za tie roky získala globálny dosah, Japoncom sa podarilo udržať stabilne vysoký štandard výroby vo všetkých továrňach. Lexus sa bez zmeny neustále vyznačuje kvalitou a spoľahlivosťou, čo potvrdzujú aj vysoké hodnotenia v rebríčkoch, ako je renomovaný rebríček americkej analytickej spoločnosti  J.D.Power. Japonská značka vyhrala štúdiu spoľahlivosti auta za posledných 10 rokov deväťkrát.

zdroj: Lexus News