Keď sa povie dobrá ovládateľnosť či stabilita vozidla, málokomu napadne KIA Niro. Realita však môže byť často veľmi odlišná. Španielsky magazín km77.com už pomerne dlhú dobu podrobuje všetky nové vozidlá (ne)populárnemu losiemu testu. Ich archív je už poriadne rozsiahly a výsledky jednotlivých vozidiel môžeme porovnávať s konkurentami. Niektoré sa však vymykajú predpokladom. Najnovší príklad je práve crossover KIA Niro II. generácie. 

Testovaný kúsok s hybridným pohonom kombinuje atmosférickú benzínovú jedna-šestku s elektromotorom. Systémový výkon tak dosahuje 104 kW (141 k) s 265 Nm krútiaceho momentu, teda hodnoty, ktoré v dnešnej dobe nikoho obzvlášť neohúria. Dané čísla však pri losom teste nehrajú veľkú rolu a rozhodujúci je najmä podvozok, ťažisko, pneumatiky či elektronická stabilizačná kontrola. Teda aspekty, ktoré KIA zvládla s novým Niro očividne na výbornú (pre informáciu, crossover bol obutý do pneumatík Continental Premium Contact 6). 

Nechala za sebou aj autá ako RS3 či M4

Test začal slalomom v oboch smeroch. Náklony karosérie boli len mierne a vozidlo zvládalo kľučkovanie medzi kužeľmi v rýchlostiach okolo 70 km/h. Výsledný čas bol taktiež veľmi slušný a len o desatinu pomalší ako napríklad BMW X3, Audi Q5 či Mercedes EQS. To, kde KIA Niro naozaj zažiarila bol však losí test. Už prvý pokus sa uskutočnil pri nájazdovej rýchlosti 76 km/h, s čím crossover nemal väčšie problémy. Vodič tak dokázal v ďalších pokusoch navýšiť nájazdovú rýchlosť až na 81 km/h, čo je skvelý výsledok, obzvlášť pre auto tohto zamerania. 

Na základe vodičovej spätnej väzby bolo auto veľmi dobre predvídateľné a v žiadnom momente nemal pocit, že by bolo neovládateľné. Navyše nedotáčavosť sa objavila len v malej miere a Niro sa krásne dralo do zákruty. Crossover tak dosiahol parádny výsledok, ktorý sa od neho rozhodne nečakal a veľmi príjemne prekvapil.    

Zdroj: km77