Nie je to tak dávno, čo som informoval o nehode práve z nemeckej diaľnice. Pri nej to vodič Golfu GTI poslal do Škody Rapid v rýchlosti okolo 240 km/h. Avšak danej nehode sa dalo predísť. Vodič Golfu totiž zbytočne dlho váhal so stlačením brzdového pedálu a namiesto toho vodičovi Rapidu vyblikával diaľkovými svetlami. Tým stratil dôležitý čas, počas ktorého mohol znížiť svoju rýchlosť a s najväčšou pravdepodobnosťou sa nehode vyhnúť. Avšak ani vodič Rapidu nie je rozhodne bez viny. Do dráhy Golfu vošiel bez toho aby sa presvedčil, že je obiehanie pomalšieho auta pred ním bezpečné, a tak má na nehode podľa mňa najväčší podiel viny. Prípad s M4 však bol trochu rozdielny. 

Kto bol teda na vine?

V prvom rade treba pochváliť vodiča BMW M4 za rýchlu a hlavne správnu reakciu. Nestrácal čas zbytočným vyblikávaním, ale okamžite skočil na brzdu. V tomto prípade však opäť najväčšmi pochybil vodič Mazdy 3, ktorý obiehal pomalšie vozidlo a vošiel vodičovi M4 do dráhy. Nebyť jeho reakcie a skvelých bŕzd auta, situácia by dopadla ako pri Golfe a Rapide. Vodič M4 totiž dobrzdil len pár metrov za Mazdou a drobné zaváhanie by znamenalo nehodu. Svoj podiel viny na danej situácii však majú všetky tri autá. Áno, aj Ford Focus v strednom pruhu. Všetci totiž poznáme vodičov, pre ktorých pravý pruh neexistuje a napriek tomu, že je voľný, celý čas idú v strede. Zdá sa, že presne tento typ vodiča sedel za volantom Fordu. Pravý pruh bol kompletne prázdny, napriek tomu išiel v strednom. Následkom toho, ak ho chcel vodič Mazdy obehnúť, musel prejsť do ľavého pruhu a keďže si svoje spätné zrkadlá pravdepodobne dostatočne neskontroloval, vošiel do dráhy M4 a krízová situácia bola na svete. 

Tentokrát so šťastným koncom

K nehode našťastie nedošlo, avšak nebolo od nej ďaleko. Z tejto situácie však plynie niekoľko ponaučení. V prvom rade, ak je voľný pravý pruh, nebojte sa ho využiť. Nie je tam len pre kamióny alebo elektromobily, ktoré sa snažia maximalizovať svoj dojazd. Nie je to žiadna hanba ísť v pravom pruhu a v mnohých prípadoch sa dá predísť situácii ako vo videu. Ďalej, kontrolujte svoje spätné zrkadlá, tie taktiež nie sú len na parádu, ale predtým, než zmeníte jazdný pruh, presvedčte sa, že je voľný a je bezpečné doň prejsť. Taktiež si treba uvedomiť, že na ceste nie ste sami a treba tomu aj prispôsobiť svoju rýchlosť, napriek tomu, že na nemeckej diaľnici nie je jej obmedzenie. No a v neposlednom rade, ak sa už dostanete do podobnej situácie ako vodič BMW, rozhodne nestrácajte čas blikaním alebo trúbením, ale okamžite skočte na brzdu.